برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از درخواست تعدادی از نمایندگان از رئیس مجلس برای رای‌گیری علنی درخصوص مواد باقی مانده از لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در صحن علنی مجلس خبر داد.

مازندمجلس:حسینعلی حاجی دلیگانی ، گفت: با توجه به تبعات و آثاری که لوایح چهارقلو (لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی) لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون پالرمو بر آرمان‌های انقلاب دارد. تعدادی از نمایندگان از رئیس‌ مجلس خواستند تا طبق مواد 124 و 125 آیین‌نامه داخلی مجلس رای‌گیری درخصوص مواد باقی مانده از لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجلس به صورت علنی با برگه  انجام شود.

وی ادامه داد: در این رای‌گیری کار به نحوی است که کارت‌ها برای رای‌گیری بین نمایندگان توزیع می‌شود و مشخص می‌شود که چه کسی رای مثبت،‌ چه کسی رای منفی و چه کسی رای ممتنع می‌دهد.

متن نامه نمایندگان به رئیس مجلس درباره رای‌گیری علنی برای مواد باقی مانده از لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

همانگونه که مستحضر می‌باشید ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی به شماره ثبت 347 و به شماره چاپ 896 در دستور هفتگی 72، 23 / 2/ 97 الی 26/‌ 2/‌97 قرار دارد.

با توجه به اینکه تصویب این لایحه واجد آثار و تبعات گوناگونی بر مواضع و آرمان‌های انقلاب می‌باشد و از آنجا که تایید می‌فرمایید ملت شریف ایران نسبت به عملکرد و تصمیمات خادمین و وکلای خود نامحرم نمی‌باشند و به منظور قضاوت آیندگان و و مسببین و موثرین در تصمیمات و مصوبات خانه ملت اینجانبان امضاکنندگان زیر به عنوان نمایندگان مردم به استناد مواد 124 و 125 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقاضای اخذ رای به صورت علنی با ورقه درخصوص مفاد لایحه مذکور را داریم.

اسامی امضاکنندگان عبارت است از:

 


 

لایحه مبارزه مجلس قانون اصلاح پولشویی نمایندگان رای‌گیری درخصوص ایران ادامه مانده شورای تصمیمات امضاکنندگان شماره اسلامی الحاق تامین تبعات لاریجانی گفت‌وگو تروریسم دلیگانی انقلاب آرمان‌های کنوانسیون داخلی