برگزیده ها
گیشه سینما، ماه مبارک رمضان و رقابت‌های جام جهانی

مازندمجلس: به نظر می‌رسد گیشه سینمای ایران در روزهای رقابت‌های جام جهانی و همزمانی آن با اکران ماه مبارک رمضان تحت تاثیر جدی قرار بگیرد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ه خبرنگاران پویا، کمتر از یک هفته به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده، ماهی که در آن وضعیت فروش سینماها نیز علی رغم تعطیلی روزانه تا افطار از رقم قابل توجهی برخوردار خواهد بود. چند سالی است که طرح افطار تا سحر در سینماهای کشور اجرایی شده و مخاطبان سینما می‌توانند یک ساعت قبل از افطار تا یک ساعت قبل از اذان صبح به تماشای فیلم‌های سینمایی بنشینند.

و اما امسال علی رغم مدت زمان باقی مانده تا ماه مبارک رمضان شورای صنفی نمایش و کارگروه اکران هنوز تصمیمی برای تصویب طرح افطار تا سحر و نحوه اکران فیلم‌های سینمایی نگرفته‌اند، البته به گفته غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در جلسه هفته جاری درباره قیمت بلیت در ماه رمضان و همچنین نحوه اکران فیلم‌ها تصمیم گیری خواهد شد و این در حالی است که باید برنامه ریزی طوری صورت بگیرد که طی مدت باقی مانده یک هفته‌ای گیشه فیلم‌ها با افت فروش مواجه نشوند.

البته نکته قابل توجه اکران ماه رمضان امسال همزمانی آن با رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2018 است، این دیدارها 24 خردادماه تا 23 تیرماه 97 برگزار می‌شود و اغلب ساعت بازی‌ها 19:30 و 22:30 به وقت تهران است. دقیقا ساعاتی که همزمان با سانس‌های مهم سالن‌های سینمایی است. این احتمال وجود دارد که فروش سینماها در ایام جام جهانی، کاهش یابد.

به نظر می‌رسد گیشه سینمای ایران در روزهای رقابت‌های جام جهانی و همزمانی آن با اکران ماه مبارک رمضان تحت تاثیر جدی قرار بگیرد که باید دید تا سینمادارها و کارگروه اکران چه تدبیری برای این موضوع خواهند اندیشید!

تسنیم
اکران رمضان جهانی مبارک افطار سینمایی رقابت‌های مانده البته فیلم‌ها بگیرد همزمانی کارگروه نمایش فیلم‌های سینما امسال شورای سینماها