برگزیده ها
بسته حمایتی جدید از اصحاب رسانه حاوی چیست؟

مازندمجلس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین بسته حمایتی جدید حمایت از اصحاب رسانه خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، سید عباس صالحی امروز (۲۵ اردیبهشت) در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه، با بیان اینکه خلاقیت فرهنگی و هنری هنرمندان استان‌های مختلف کشور رشد چشمگیری داشته، گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از بار فرهنگ و هنر کشور بر دوش هنرمندان استان‌هاست و استان‌ها باید بیش از دوره‌های گذشته در حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: در همین راستا در سفرهایی که به استان‌های مختلف کشور داریم، تفاهم‌نامه‌هایی در راستای توسعه زیرساخت های فرهنگی هنری و همچنین حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری با استان‌ها منعقد می‌شود که روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای با حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار با استان کرمانشاه منعقد کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: البته با این اعتبارات تمام مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استانها مرتفع نمی شود و امیدواریم مکمل های دیگری نیز برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر مورد استفاده قرار گیرد.

صالحی با اشاره به کمبود اعتبارات فرهنگی در کشور، گفت: تنها چند درصد اعتبارات کشور صرف امور فرهنگی می‌شود و در این بین سهم کمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رسد. نمی‌خواهم روضه فرهنگی بخوانم، اما در این شرایط باید استفاده حداکثری از منابع ببریم.

وی با بیان اینکه نگاه ما نباید رویاپردازانه باشد، گفت: دوره آرمان گرایی و رویاپردازی تمام شده، امروز باید آجر آجر روی هم بگذاریم تا شاید بتوانیم زیرسقفی قرار بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های قابل توجهی در حوزه صنایع فرهنگی کشور داریم، گفت: اگر بدنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، باید مسیر حمایت از صنایع فرهنگی را دنبال کنیم.

صالحی افزود: استانداران باید در حوزه اقتصاد فرهنگ فعال شوند و از ظرفیت‌های فرهنگی هنری استفاده کنند.

وی به موضوع بیمه فعلان فرهنگی و هنری نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه مسیر جدیدی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: اعتبارات ما در زمینه بیمه فعالان فرهنگی محدود است، با این وجود سال گذشته توانستیم ۱۰ هزار نفر فعال فرهنگی جدید را بیمه کنیم و از ۱۹ هزار نفر سال ۹۵ به حدود ۳۰ هزار نفر برسانیم.

صالحی در ادامه از تدوین بسته حمایتی جدید حمایت از اصحاب رسانه خبر داد و افزود: معاونت مطبوعاتی جدید در حال تدوین این بسته است و در این راستا تمام روش‌های حمایتی گذشته لحاظ شده و موارد مثبت آن احصاء می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه خبرنگاران، حمایت از رسانه‌ها و رفع مشکلات کمبود کاغذ را از جمله موارد مدنظر دربسته حمایتی جدید عنوان کرد.

صالحی همچنین با بیان اینکه باید از مخدوش شدن و مبتذل شدن موسیقی ایرانی محافظت کنیم، گفت: در این راه باید از ظرفیت انجمن های موسیقی بیشتر استفاده کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه کرمانشاه از ظرفیت‌های ملی موسیقی کشور است، گفت: تقویت موسیقی بومی و محلی این استان در دستور کار قرار دارد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش به مفاد تفاهم نامه منعقده با استانداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه چهار محور دارد که یکی یکی از آنها ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است و بر این اساس هفت مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای استان احداث می شود. احداث تالار مرکزی شهر، مرمت مجتمع های فرهنگی و هنری و کتابخانه های مناطق زلزله زده و نیز نوسازی فضاهای فرهنگی نیز در این تفاهم نامه دیده شده است.

وی تقویت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، تقویت انجمن‌های فرهنگی هنری استان و حمایت از مولفان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را از دیگر بخش های این تفاهم نامه عنوان کرد.

ایسنا
فرهنگی فرهنگ صالحی اینکه ارشاد حمایت افزود اسلامی موسیقی استفاده اعتبارات گذشته استان کرمانشاه اصحاب حمایتی رسانه تقویت تفاهم اشاره همچنین تدوین موارد زمینه ظرفیت‌های عنوان استان‌های احداث مجتمع مختلف دنبال راستا اقتصاد دیگری مشکلات امروز هنرمندان داریم استان‌ها صنایع ظرفیت کمبود منعقد