برگزیده ها
مدیران غایب به وزیر مربوطه معرفی می شوند/ جذب نیروز به صورت فامیلی انجام شده است

مازندمجلس: استاندار مازندران گفت: هر مدیری که دو بار در این جلسه غیبت داشته باشد، با وزیر مربوطه مکاتبه می‌کنم تا نسبت به تعیین تکلیف مدیریت مدیر غایب تصمیم‌گیری شود.

مازندمجلس:  جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران با حضور استاندار و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی که نخستین جلسه رسمی رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران محسوب می‌شد، برگزار شد.

 لزوم راه‌اندازی ستاد بودجه

مفید غلامی‌راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران که حضورش مورد توجه استاندار مازندران هم قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال جاری به لحاظ اعتباری در کشور وضعیت مناسبی نداریم، ستاد برنامه، بودجه و پیگیری در استان برای جذب بودجه باید فعال شود.

 اجحاف در حق مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران نیز بیان کرد: هزینه‌ فرادستگاهی در استانداری مازندران متناسب با نیازهای استان نیست.

حسن خیریان‌‌پور با اعلام اینکه میزان هزینه فرااستانی استانداری که دارای 22 فرمانداری است، با استانی که 9 فرمانداری دارد یکی است، گفت: این موضوع اجحاف در حق استان است، اعتبارات سال 97 استانداری مازندران باید به سمت واقعی‌سازی برود تا وضع موجود ساماندهی شود، در سال 96 فرمانداری‌ها از دریافت حداقل تن‌خواه نیز محروم بودند.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته هم‌زمان حضور دو مهمان خارجی را داشتیم که بار اصلی این هزینه‌ها بر روی دوش فرمانداری‌ها بوده است.

 اولتیماتوم به مدیران غایب

محمد اسلامی استاندار مازندران در ادامه درباره انتقاد غلامی‌راد از عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت:  بر اساس قانون هر مدیری که دو بار در این جلسه غیبت داشته باشد، با وزیر مربوطه مکاتبه می‌کنم تا نسبت به تعیین تکلیف مدیریت مدیر غایب تصمیم‌گیری شود، جلسات معاون برنامه‌ریزی با حضور مدیران کل باید برگزار شود.

 جذب نیروی فامیلی در بدنه اداری مازندران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران که با دل پُر از وضعیت جذب نیرو در استان گلایه داشت، این‌طور اظهاراتش را مطرح کرد: اعتبارات تملک ما 20 میلیارد تومان است، بخش اعظمی از این اعتبار صرف پرداخت حقوق نیروی انسانی می‌شود که به‌صورت غیرقانونی نسبت به جذب آنها اقدام شده است.

موسی قاسم پیشه با اعلام اینکه برخی از ارگان‌ها با تهاتر نسبت به جذب نیرو اقدام می‌کنند، گفت: برخی‌ها نیز با نفوذ خودشان نیرو جذب می‌کنند؛ جذب نیرو به‌صورت فامیلی در بدنه اداری مازندران انجام شده است.

تعیین تکلیف شود

استاندار مازندران نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: مردم هم شاکی هستند، این خیلی آفت بزرگ برای کشور است؛ این موضوع باید تعیین تکلیف شود، جذب نیرو در شهرداری‌ها هم باید ساماندهی شود.

استانداری شورای اداری برنامه ریزی مازندمجلس