برگزیده ها
سورپرایز اهالی موسیقی برای کی‌روش

مازندمجلس: مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران همزمان با مراسم رونمایی از سرود تیم ملی فوتبال در تالار وحدت برگزار و از این مراسم نمادین با تعبیر «پیوند هنر و ورزش» یاد شد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، طبق توافقنامه بنیاد رودکی و فدراسیون فوتبال ، رونمایی از سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با عنوان «یازده ستاره» و با صدای سالار عقیلی و موسیقی بابک زرین در مراسم بدرقه نمادین تیم ملی فوتبال در تالار وحدت انجام شد.

کارلوس کی‌روش، احمدرضا عابدزاده، علی دایی، مهدی تاج، علی‌اکبر صفی‌پور، سیدرضا صالحی امیری، محمدحسین ایمانی خوشخو، محمدرضا داورزنی، عبدالحبار کاکایی، امین زندگانی، پویا امینی، بهاره رهنما، جلیل فرجاد، محمدرضا عیوضی، محمود پاک‌نیت، محمود فکری به همراه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از جمله حاضران در این مراسم بودند که عصر یکشنبه ـ ۳۰ اردیبهشت ماه ـ در تالار وحدت برگزار شد.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال از جمله افرادی بود که در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

همچنین کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال آخرین صحبت‌هایش پیش از اعزام تیم ملی را با مردم در میان گذاشت. او پیشنهاد داد علی دایی سفیر دائمی فوتبال ایران باشد.

علی‌اکبر صفی‌پور ـ مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ـ این مراسم را پیوند میان هنر و ورزش دانست و گفت: در پنج ماه گذشته فدراسیون فوتبال ایران و بنیاد رودکی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند و با حمایت وزیر ارشاد و معاونت هنری با قوت و صلابت کار را پیش گرفتیم و در این موعد کار (ساخت سرودهای تیم ملی فوتبال) به نتیجه رسید و خروجی گرفتیم.
او ادامه داد: اردیبهشت‌ ماه، به نام شعر، ادب و بزرگداشت شاعران بزرگ نام‌گذاری شده است و خوشحالیم در آخر این ماه، برای کار سترگی ارکسترهای ما (ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران) دست به دست هم دادند و آثار مختلفی را تدارک دیدند.

صفی‌پور اظهار کرد: امشب شاهد رونمایی چهار قطعه خواهیم بود. شهرداد روحانی (رهبر ارکستر سمفونیک تهران) دو قطعه بی‌کلام را به عنوان‌های «زنده باد تیم ملی» و «سرود قهرمانان» تدارک دیده و آهنگسازی کرده است.
قطعه بعدی به آهنگسازی فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی است که شعر آن را عبدالجبار کاکایی سروده است. قطعه چهارم را نیز بابک زرین آهنگسازی کرده و سالار عقیلی آن را خوانده است. شعر این قطعه را احسان افشاری سروده است.

مدیرعامل بنیاد رودکی در ادامه گفت که در این مراسم رونمایی، ترکیب ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی سورپرایزی را برای کارلوس کی‌روش (سر مربی تیم ملی فوتبال ایران) در نظر گرفته است.

سید محمد مجتبی حسینی ـ معاون امور هنری وزارت ارشاد ـ نیز در این مراسم اظهار کرد: جهان جدید، جهان رویدادهاست که ساز و برگ ملت‌ها خود را نشان می‌دهند و بیشترین فرصت برای معرفی دارایی‌هاست.

او ادامه داد: جام جهانی فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این سال‌ها ملت ایران برای پیروزی در آن امید داشته است. این رویداد پدیده‌ای بزرگ و بیان مشترکی است که مردمان را گرد هم می‌کشاند. موسیقی قرن‌ها قبل از فوتبال این ویژگی را داشت که بدون زحمت ترجمه، حس مشترک آن را درمی‌یابند و لذت آن را به جان درک می‌کنند. امسال پیوند مبارکی میان این دو رویداد و عضو محبوب بین مردم، شکل گرفته و تالار وحدت این وحدت را به گونه‌ای دیگر نمایاند.

حسینی همچنین گفت: ارکسترها به درستی و بدون بودجه دولتی و با حمایت بخش خصوصی توانستند در کنار تیم فوتبال کشورمان قرار بگیرند و در قاب هنر ادای دین کنند.

در ادامه با حضور اعضای ترکیبی از ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران با رهبری شهرداد روحانی، دو قطعه زنده‌باد تیم ملی و سرود قهرمانان برای حاضران نواخته شد.

روحانی پیش از این اجرا موفقیت تیم ملی فوتبال ایران را برای ورود به جام جهانی تبریک گفت و افزود: آنها بدانند قلب ۸۰ میلیون ایرانی همراهان است.

در ادامه فریدون شهبازیان و سالار عقیلی به اجرای قطعه «پیروزی خورشید» پرداختند.

از پنجمین قطعه‌ای که در مراسم بدرقه تیم ملی ایران نواخته شد، به عنوان سورپرایزی برای کارلوس کی روش نام برده شد.به گفته روحانی این قطعه محصول کشور پرتغال بود.

بر این اساس شهرداد روحانی ابتدا به زبان کی‌روش قطعه را برای او توضیح داد و سرمربی تیم ملی تمام مدت ایستاده به توضیحات او گوش داد.

سپس با حضور کارلوس کی روش و اعضا هیات رییسه فدراسیون پیراهن شماره 12 تیم ملی در حالی که نام‌های آقایان شهرداد روحانی، شهبازیان، علی اکبر صفی پور و سالار عقیلی در پشت هر یک از آنها نقش بسته بود به این هنرمندان اهدا شد.

مسؤولان وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و اعضا، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از حضور در این مراسم به دیدار رییس جمهور رفتند. این مراسم به صورت زنده از شبکه ورزش سیما پخش شد که در حین اجرای قطعات به پخش نمای دور از ارکستر سمفونیک بسنده شد. همچنین در بخشی از مراسم، کلیپ تیم ملی فوتبال با صدای سالار عقیلی رونمایی و برای حاضران پخش شد.

در این مراسم از سوی فدراسیون فوتبال از هنرمندان تقدیر و تشکر شد. همچنین اعضای تیم ملی فوتبال با حضور روی سن، معرفی شدند.
فوتبال ایران مراسم ارکستر روحانی فدراسیون عقیلی سالار ادامه سمفونیک کی‌روش کارلوس همچنین رونمایی شهرداد بنیاد رودکی پیوند حاضران آهنگسازی تالار پخش جهانی تهران شهبازیان موسیقی صفی‌پور شعر حسینی سورپرایزی گرفته وزارت نواخته سروده اجرای هنرمندان اعضای کشورمان پیروزی رویداد معرفی گرفتیم محمدرضا کاکایی علی‌اکبر بدرقه گزارش عنوان محمود بازیکنان اظهار قهرمانان تدارک ارشاد سرمربی حمایت فریدون