برگزیده ها
با توجه به فضای روانی جامعه فیلترینگ تلگرام به مصلحت نیست/ سفر قریب الوقوع وزیر ارتباطات به استان مازندران

اختصاصی مازندمجلس: رئیس مجمع نمایندگان استان با اعلام خبر سفر جهرمی به مازندران، گفت: بلافاصله پس از پایان ماه رمضان وزیر سفری به استان مازندران دارد و از زیرساخت‌های ارتباطی چند شهر استان بازدید به عمل می‌آورد.

اختصاصی مازندمجلس: دیروز اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران طی نشستی با محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این خصوص با عبدالله رضیان رئیس مجمع نمایندگان استان به گفت‌و‌گوی پرداختیم که متن آن در ادامه آمده است:

عبدالله رضیان در آغاز صحبت با اشاره به علل برگزاری این نشست، عنوان کرد: به دو دلیل نشست روز گذشته برگزار شد. ابتدا اینکه آقای جهرمی رئیس اتاق مشترک ایران و کشور‌های آسیای میانه بوده و سپس اینکه ایشان وزیر معین اقتصاد مقاومتی مازندران است.
رضیان ادامه داد: در این نشست در خصوص موضوعاتی همانند زیر ساخت‌های ارتباطی مخابراتی، اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و اپراتور‌های دیگر بحث‌های خوبی صورت گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اعلام خبر سفر جهرمی به مازندران، گفت: بلافاصله پس از پایان ماه رمضان وزیر سفری به استان مازندران دارد و از زیرساخت‌های ارتباطی چند شهر استان بازدید به عمل می‌آورد.

رضیان افزود: نگاه آقای وزیر این است که فیلترینگ تلگرام به دستور دولت نبوده و آن‌ها صرفا مجری حکم قضایی بودند. نگرش وزارتخانه و آقای وزیر این گونه نیست که تلگرام به کیفیت فعلی فیلتر باشد. به گفته‌ی وزیر از 45میلیون مشترک ایرانی پیام‌رسان تلگرام حدود شش‌و‌نیم میلیون نفر در پیام‌رسان‌های داخلی عضو شده‌اند.

رضیان در پایان گفت: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های ما کاملا مهیا نیست و مشکلات زیادی در این بخش داریم؛ و با توجه به فضای روانی جامعه فیلترینگ تلگرام به مصلحت نیست. باید برنامه ریزی کنیم و با مجموعه تلگرام توافق کنیم که بتوانیم فضا را مدیریت کنیم.

دولت فیلترینگ تلگرام دستور قضایی فیلترشکن مازندمجلس