برگزیده ها
دو هزار دقیقه برنامه رادیویی در سالروز آزاد سازی خرمشهر پخش می شود

مازندمجلس: به مناسبت فرار رسیدن روز سوم خرداد شبکه های رادیویی با تولید و پخش صد عنوان ویژه برنامه به مدت ۲ هزار دقیقه، به بیان اهمیت و جایگاه ویژه این روز در تاریخ انقلاب می پردازند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، شبکه های مختلف رادیویی با پخش گفتگو، نمایش و بیان خاطرات رزمندگان در آن دوران، بررسی قدرت دفاعی و نظامی کشور به مناسبت سوم خرداد،موسیقی های حماسی و موضوعات متنوع دیگر مخاطبان را همراه می کنند.

بر این اساس گزیده برنامه های این روز که توسط شبکه های رادیویی روی آنتن می روند به شرح ذیل است:

رادیو ایران

برنامه «فتح نامه خرمشهر» ساعت ۱۱:۱۵ سوم خرداد با موضوع پاسداشت روز فتح خرمشهر یادآوری اهمیت این فتح و ایجاد فضای جشن و شادمانی به مناسبت این روز است. همچنین برنامه «پلاک هشت» از ساعت ۱۳:۳۰ دوم خرداد و با موضوع بررسی ابعاد واقعه فتح خرمشهر از رادیو ایران روی آنتن می رود.

رادیو فرهنگ

برنامه «صبح به وقت فرهنگ» ساعت ۱۰:۳۰ سوم خرداد با رویکرد فرهنگی مرتبط با موضوع آزادسازی خرمشهر و برنامه «رادیو کتاب» ساعت ۱۹:۳۰ همان روز با موضوع بررسی تازه های نشر در حوزه دفاع مقدس و سوم خرداد از این شبکه پخش می شوند.

رادیو قرآن

برنامه «صفحه تقویم» ساعت ۸:۱۰ سوم خرداد با موضوع بررسی روزنگار فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و برنامه «اشاره» ساعت ۱۴:۳۰ با محوریت معرفی کتاب با موضوع سوم خرداد پخش می شود.

رادیو تهران

برنامه «صبح تهران» ساعت ۶:۳۵ سوم خرداد این سوال را مطرح می کند که «خرمشهر شما را یاد چه چیزی می اندازد؟» و همچنین ویژه برنامه «خرمشهر» ساعت ۹ صبح همان روز با موضوع بررسی ابعاد مختلف آزادسازی خرمشهر از این شبکه پخش می شود.

رادیو پیام

ویژه برنامه «فتح خرمشهر» روز سوم خرداد و در فواصل مختلف پخش با بررسی و اهمیت عزم رهبری و امام خمینی (ره)، توجه به یاد و خاطره دلاوری های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی در آزادسازی خرمشهر و بعد تاریخی و اهمیت آزادسازی خرمشهر از نظر اعتقادی و نظامی (بصورت اشاره در فواصل پخش) و با پخش موسیقی مربوطه مخاطبان را همراه می کند.

رادیو معارف

برنامه «حماسه آسمانی» ساعت ۱۰:۱۵ روز سوم خرداد با رویکرد بازخوانی تحلیلی فتح خرمشهر، نقش توکل به خدا و اتکا به ظرفیت های داخلی در پیروزی ها و تکلیف جوانان امروز برای دفاع از ارزش های دفاع مقدس و برنامه «پیام ولایت» ساعت ۱۳:۵۰ همان روز و با موضوع اهمیت فتح خرمشهر در روحیه رزمندگان، نقش جوانان در فتح خرمشهر پخش می شود.

رادیو جوان

برنامه «موج جوونی» ساعت ۲۱ روز سوم خرداد با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان آزادسازی خرمشهر و همچنین برنامه «ارمغان» ساعت ۱۹:۳۰ همان روز با رویکرد بررسی جنبه های مختلف آزادسازی خرمشهر از رادیو جوان روی آنتن می رود.

رادیو ورزش

برنامه «صبح و ورزش» ساعت ۷:۱۰ سوم خرداد با موضوع گفتگو با ایثارگران ورزشی حاضر در حماسه فتح خرمشهر و برنامه «فرهنگ و ورزش» ساعت ۱۲:۱۵ همان روز با رویکرد بازخوانی و تکست خوانی تاریخی رویدادها مخاطبان را همراه می کند.

رادیو سلامت

برنامه «یاد یاران» ساعت ۱۲:۳۰ سوم خرداد با رویکرد گزارش از شهدای فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس و همچنین برنامه «به رنگ زندگی» ساعت ۱۷ روز دوم خرداد با رویکرد از خودگذشتگی همسران جانبازان و ایثارگران از رادیو سلامت روی آنتن می رود.

رادیو گفتگو

برنامه «ماه ترین ماه» ساعت ۲۲ روز دوم خرداد با موضوع ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول به بررسی دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، بررسی راه های تقویت فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه، ناگفته های فتح خرمشهر از زبان رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس و همچنین برنامه «گفتگوی سیاسی» ساعت ۱۷:۳۰ همان روز با رویکرد بررسی قدرت دفاعی و نظامی ایران به بهانه سالروز آزادسازی خرمشهر از رادیو گفتگو پخش می شود.

رادیو اقتصاد

برنامه «روز از نو» ساعت۶:۳۰ سوم خرداد با رویکرد آثار و برکات مقاومت اقتصادی در عرصه های گوناگون فردی و اجتماعی پخش می شود.

رادیو نمایش

نمایش رادیویی «پیراهن یوسف» ساعت۹:۱۵ روز سوم خرداد روی آنتن می رود، خلاصه داستان این نمایش درباره زن و مردی است که پسرشان در جبهه شهید شده است و آنها بعد از پایان جنگ هنوز هم با افکار زمان جنگ و حال و هوای خرمشهر زندگی می کنند.

همچنین نمایش رادیویی «سیفو» که ساعت ۹:۱۵ روز چهارم خرداد روی آنتن می رود و داستان آن درباره مردی به نام سیفو رزمنده خرمشهری است که در طول عملیات رمضان به تنهایی، گروهی از سربازان عراقی را به اسارت می گیرد.

رادیو صبا

شبکه رادیویی صبا نیز در فواصل متناوب پخش و در روز سوم خرداد با پخش متن خوانی های مرتبط و آنونس درباره سالروز آزادی خرمشهر مخاطبان را همراه می کند.
خرمشهر خرداد رادیو پخش برنامه موضوع بررسی آزادسازی رویکرد همچنین رادیویی سالروز مختلف مخاطبان همراه اهمیت رزمندگان حماسه مقاومت عملیات فواصل درباره فرهنگ نظامی گفتگو ایران نمایش جوانان بازخوانی ایثارگران زندگی داستان خوانی گزارش اشاره ابعاد دفاعی مناسبت مرتبط المقدس شهدای خاطره موسیقی تاریخی