برگزیده ها
رقابت پذیری بدون بهره وری بالا امکانپذیر نیست

مازندمجلس: تهران- ایرنا- نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی با اعلام اینکه در 50 سال اخیر شاخص بهره وری در کشور صفر بوده است، تاکید کرد: رقابت پذیری بدون بهره وری بالا امکانپذیر نیست.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حسین سلاح ورزی» روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی بهره وری در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، افزود: در حالی وضعیت بهره وری در کشور با وضعیت کنونی همراه است که در هدف‌گذاری ها مقرر شده یک سوم رشد اقتصادی کشور از بهره وری باشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از بحران ها در کشور، به نبود بهره وری در این حوزه است، توضیح داد: برای نمونه بحران آب کشور به مصرف بی رویه و بدون بهره وری اصولی در حوزه کشاورزی برمی گردد.

** 85 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت و شبه دولتی ها
به گزارش ایرنا در این مراسم، «فرشید شکر خدایی» دبیر جشنواره ملی بهره وری نیز با ارایه گزارشی از نهمین جشنواره بهره وری گفت: در این جشنواره یک هزار و٨٠٠ شرکت حضور داشتند.
وی درباره بهره وری و وضعیت آن در کشور نیز گفت: براساس اهداف برنامه چهارم و پنجم توسعه، قرار بود یک سوم از رشد اقتصادی کشور از طریق بهره وری محقق شود اما طبق آمار این هدف محقق نشده است.
وی افزود: در ایران، هشت میلیون نفر به عنوان کارمند و شاغل در بخش دولتی به صورت ثابت کار می کنند، بدون آنکه سیستمی برای تشویق و اجرای وظایف بهتر برای آنها باشد؛ این موضوع بهره وری آنان را کاهش می دهد.
شکر خدایی با اعلام اینکه 85 درصد از اقتصاد کشور در اختیار بخش دولتی و شبه دولتی است، اضافه کرد: راه اندازی سیستم های اثربخش در پرداخت پاداش های بهره وری در سازمان های دولتی و شبه دولتی و پرهیز از سیاسی کاری در این سازمان‌ها، خصوصی سازی واقعی در کشور، جلوگیری از رانت‌های اقتصادی و افزایش فضای رقابتی در بخش‌های مختلف اقتصاد می‌تواند راه هایی برای ارتقای بهره وری در اقتصاد کشور باشد.
به گزارش ایرنا، در مراسم نهمین جشنواره ملی بهره‌وری و بزرگداشت روز ملی بهره وری، لوح های تقدیر به شرکت های برتر اعطا و از بهره برترین مدیران ارشد شرکت های ایرانی نیز قدردانی شد.
اقتصام *9132*1070**2023

اقتصاد

تجارت

اتاق بازرگانی

سلاح ورزی

دولتی اقتصاد جشنواره ایران اقتصادی گزارش وضعیت مراسم ایرنا خدایی نهمین بزرگداشت اختیار کشاورزی اینکه بحران بازرگانی افزود