برگزیده ها
ساخت یک فیلم پروداکشن حداقل ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد

مازندمجلس: کارشناسان با حضور خود در برنامه این هفته شهر فرنگ درباره باید و نبایدهای سینمای ایران و علت کمرنگ شدن فیلم‌های جنگی در سینما سخن گفتند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، حسن برزیده کارگردان سینما و علی قائم مقامی تهیه کننده سینما جمعه 4 خرداد با حضور در برنامه شهر فرنگ درباره سینمای ایران و تولیدات عظیم به بحث و بررسی پرداختند.

علی قائم مقامی علت کمرنگ شدن فیلم های جنگی «پروداکشن» را هزینه‌های میلیاردی برای ساخت این فیلم ها مطرح کرد و گفت: با کمک تجهیزاتی که سپاه و ارتش و نیروهای مسلح در اختیار کارگردان قرار می‌دهد با این حال حداقل مبلغ فیلم های جنگی ۲۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است در حالیکه میزان فروش بلیط در سینما هزینه مخارج اولیه فیلم را هم جبران نمی‌کند.

تهیه کننده سینما با تاکید بر اینکه ساخت فیلم های سینمایی گران شده است، افزود: به دلیل مازاد هزینه های فیلم جنگی بخش خصوصی در این راستا سرمایه گذاری نمی کند.

حسن برزیده با اشاره به اینکه زمان فیلمبرداری در فیلم های جنگی بسیار زیاد است، گفت: در برخی از فیلم های جنگی ضبط یک سکانس هفته ها طول می‌کشد، در حالیکه زمان ساخت برخی از فیلم ها ۲ ماه است.

کارگردان سینما با انتقاد از اینکه نباید گارگردانان را برای حمایت دولت در فیلم های جنگی متهم کنیم، افزود: نباید کارگردانان را برای ساخت فیلم های ملی که برای عام مردم کشور ساخته شده و سال ها طول می‌کشد تا به اتمام برسد متهم و فیلم را فیلم دولتی نامید.

ایلنا
سینما اینکه هزینه کارگردان تولیدات حالیکه افزود می‌کشد ایران نباید کننده مقامی حداقل تومان برزیده سینمای پروداکشن میلیارد