برگزیده ها
نمایندگان مجلس ومسئولان اقتصادی مشکلات تولید رابررسی کردند

مازندمجلس: تهران - ایرنا - سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسه غیرعلنی امروز مجلس بررسی نشد و نمایندگان با مسئولان اقتصادی درباره مشکلات تولید بحث و تبادل نظر کردند.

مازندمجلس: به گزارش روز یکشنبه خبرنگار پارلمانی ایرنا، بهروز نعمتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در مجموعه های اقتصادی وجود دارد، هیات رییسه مجلس تصمیم گرفت از رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، مرکز پژوهش های مجلس دعوت کند تا گزارشی در موضوعات اقتصادی ارائه کنند.
وی افزود: مشکلات اصلی مجموعه های تولیدی کشور در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان نیز نظرات خود را در این باره ارائه کردند.
نعمتی اظهار داشت: با توجه به فضایی که امروز در کشور وجود دارد بانک مرکزی تسهیلات لازم برای رونق گرفتن تولید در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. قرار شد بانک های سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود و این بانک ها این کارها را انجام دهند.
وی گفت: در خصوص تورمی که در کشور وجود دارد بانک مرکزی مکلف شد ساز و کاری تنظیم کند که پول هایی که در سطح جامعه وجود دارد را به سمت تولید حرکت دهد.
نعمتی اظهار داشت: تاکید نمایندگان براین بود که باید ساختار بانک مرکزی اصلاح شود، همچنین قرار شد بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع را پیگیری کنند، امیدواریم با این تمهیدات و وحدت رویه بین دولت و مجلس این مشکلات را حل کنیم.
سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: موضوع ارز در جلسات مختلف بحث شد ولی در جلسه امروز موضوع ارز مطرح نشد بحث تورم کشور، رکود اقتصادی و نقدینگی مورد بررسی قرار گرفت.
نعمتی یادآور شد: در این جلسه در مورد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم مباحثی مطرح نشد.
سیام**9121**1058**1553

سياسي

مجلس

جلسه غير علني

مرکزی اقتصادی نعمتی تولید موضوع اظهار نمایندگان مشکلات امروز سخنگوی بررسی ارائه رییسه یکشنبه مجموعه