برگزیده ها
فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منتشر شد

مازندمجلس: بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس فراخوان «پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت» را منتشر کرد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ؛ درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس «پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت» را با رویکرد «سینمای مقاومت؛ تجلی گفتمان انقلاب اسلامی» و با حضور سینماگران داخلی و خارجی در دو بخش اصلی «مسابقه سینمای ایران» و «مسابقه سینمای بین‌الملل» در آذر ماه1397 برگزار خواهد کرد.

در این فراخوان 14 موضوع برای آثار ارسالی به این شرح آمده است:

نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دراحیای «هویت ایرانی – اسلامی»

رویکرد «گفتمان مقاومت» تنها راه مقابله با نظام سلطه.

نقش استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در «اسلام هراسی و ایران هراسی».

نقش مدافعین حرم در «همبستگی و همگرایی» مردم منطقه و حمایت از جبهه ی مقاومت.

ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خود اتکایی و مقابله با تحریم­های اقتصادی دشمنان.

نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهداء و ایثارگران درحفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس.

تقویت «روحیه انقلابی» و توجه ویژه به «نقش جوانان و نخبگان» در حفظ و تداوم ارزشهای انقلاب اسلامی.

تهدیدها و فرصت‌های رسانه‌های مجازی در تضعیف و تقویت روحیه مقاومتی مردم.

نقش تولیدات تصویری در روشنگری و «بصیرت افزایی» مردم.

ائتلاف ننگین وهابیت با صهیونیسم جهانی در طراحی نقشه‌های شوم و جنایت علیه مسلمانان.

اهداف استکبار جهانی و صهیونیسم در حمایت از گروههای تروریستی، تکفیری و داعش در منطقه.

استفاده خلاقانه هنرهای تصویری در امر «فرهنگ عفاف و حجاب» به منظور سالم سازی جامعه.

نقش دشمنان انقلاب اسلامی در انحراف اعتراضات اجتماعی و اقتصادی.

مقامت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و حامیانش.

گاه شمار جشنواره: آخرین مهلت ارسال آثار / 22 مرداد 1397 و 5 مهر 1397 زمان اعلام آثار پذیرفته شده است.

مسابقه سینمای ایران:

کلیه فیلم­های سینمایی، مستند و کوتاه داستانی که از سال 1395به بعد تولید شده‌اند و در جشنواره دوره قبل ارائه نشده‌اند می­توانند در این بخش شرکت کنند.

فیلم‌های سینمایی:

فیلم­های سینمایی که با موضوعات اعلام شده منطبق باشند، می­توانند در این بخش شرکت نمایند.

هیئت داوران این بخش، جوایز برگزیدگان خود را به این شرح اهدا می­نماید. تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین فیلم. تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین کارگردانی. تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین فیلمنامه. تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین بازیگر. تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه نقدی برای بهترین جلوه­های ویژه.

فیلم‌های کوتاه داستانی:

فیلم­های کوتاه داستانی با موضوعات جشنواره که زمان آنها حداکثر 30 دقیقه باشد، می­توانند در این بخش شرکت کنند.

هیئت داوران این بخش جوایز برگزیدگان خود را به این شرح اهداء خواهد کرد. برگزیده اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی. برگزیده دوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی. برگزیده سوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی.

فیلمهای مستند:

کلیه فیلم­های مستند منطبق با موضوع جشنواره که زمان آنها تا 90 دقیقه باشد، می­توانند در این بخش شرکت نمایند.

هیئت داوران این بخش جوایز برگزیدگان را به این زیر اهداء خواهد کرد. برگزیده اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی. برگزیده دوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی. برگزیده سوم: دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی.

بخش جلوه‌گاه نور:

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این بخش به بهترین فیلم با موضوع انقلاب اسلامی در قالب فیلم سینمایی، کوتاه داستانی و مستند، لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس ویژه اهداء خواهد شد.

بخش روایت نو:

به منظورکشف استعدادهای جوان در این بخش کلیه آثار فیلمسازان اول در قالب فیلم‌های سینمایی، کوتاه داستانی و مستند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به برترین فیلم لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

مسابقه سینمای بین‌الملل:

مسابقه سینمای بین‌الملل پانزدهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت در دو بخش مسابقه فیلمهای سینمایی و جایزه ویژه عماد مغنیه برگزار می­گردد. کلیه فیلم­های سینمایی و مستند که از ژانویه سال 2016 تولید شده­ و در دوره قبل ارائه نشده‌اند می­توانند در این بخش شرکت کنند که فراخوان آن جداگانه به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد.

بخش جایزه ویژه شهید عماد مغنیه:

در این بخش به بهترین فیلم با موضوع «مقاومت مردم فاسطین»، «شهدای مدافعین حرم» و «جنایات گروه تکفیری داعش» جایزه ویژه عماد مغنیه اهدا خواهد شد.

مقررات عمومی:

هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی متقاضی شرکت در جشنواره وجود ندارد.

مسئولیت حقوقی آثار بر عهده امضاء کننده فرم درخواست شرکت در جشنواره است.

فیلم‌هایی که در بخش مسابقه دوره­های گذشته جشنواره حضور داشته­ یا قبل از سال 1395 تولید شده­اند، نمی‌توانند در این دوره شرکت کنند.

لازم است نسخه اصلی هر فیلم سینمایی، کوتاه و مستند در قطع HD، Full HD، 2kو 4k تولید شده باشد.

هر یک از این فیلم‌ها می‌بایست جهت بازبینی به صورت مستقل، روی یک DVD یا Flash Memory به دبیر خانه جشنواره تحویل داده شود.

توجه: آثار ارسالی بر روی DVD باید با فرمت قابل پخش در دستگاه DVD ضبط شده، فایل‌های دیتا مطابق با استانداردهای سیستم عامل ویندوز باشد.

سازندگان فیلم­های سینمایی متقاضی شرکت در جشنواره علاوه بر ارسال نسخه اصلی فیلم، پس از راهیابی به بخش مسابقه، لازم است یک نسخه کپی DVD از اثر را برای بازبینی هیئت انتخاب به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

نام فیلم، فیلمساز و مدت زمان فیلم به طور کامل بر روی DVD نوشته شود.

برای شرکت در جشنواره باید فرم درخواست شرکت تکمیل و امضاء شده به همراه 3 قطعه عکس صحنه، 3 قطعه عکس پشت صحنه و 1 قطعه عکس پرسنلی دیجیتال کارگردان با کیفیت خوب به دبیرخانه ارسال و یا تحویل داده شود.

فرم شرکت در جشنواره حتماً باید به امضای تهیه‌کننده فیلم رسیده باشد.

متقاضیان شرکت در جشنواره باید فرم ثبت نام و آثار خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه 22/5/1397 به دبیرخانه جشنواره تحویل یا ارسال کنند.

تمامی آثار ارسالی توسط هیئت انتخاب مورد بازبینی قرار گرفته و فیلم‌های متناسب با موضوع جشنواره به هیئت داوران معرفی خواهد شد.

امضاء و تحویل فرم درخواست شرکت در جشنواره به صورت ثبت نام اینترنتی و ارسال به دبیرخانه به منزله پذیرش کامل مقررات وآیین نامه جشنواره است.

دبیرخانه جشنواره در قبال آسیب­های احتمالی ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کنندگان هیچ مسئولیتی ندارد.

نسخه‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره، جهت استفاده پژوهشگران در «بانک فیلم» دبیرخانه نگهداری خواهد شد.

به تمام فیلم­های راه یافته به بخش مسابقه گواهی شرکت اهداء خواهد شد.

به فیلم­های برگزیده که بیش از یک کارگردان، نویسنده و تهیه کننده داشته باشد، فقط یک جایزه تعلق خواهد گرفت.

پس از راهیابی فیلم­ها به بخش مسابقه، امکان خارج کردن آنها از جشنواره وجود ندارد.

فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه باید به صورت فایل دیتا با یکی از فرمت‌های MEGP4- AVI- MXF - MOVبا کیفیتH.264 بر روی هارد دیسک یا Flash Memory، Blu-ray، DVD9 بطور استاندارد و قابل اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز(windows) به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند.

کلیه آثار راه یافته به بخش مسابقه می‌بایست زیرنویس انگلیسی به همراه تیزر و پوستر داشته باشند.

ستاد برگزاری مجاز است حداکثر 3 تا 5 دقیقه از آثار شرکت کننده در جشنواره را در برنامه­های تلویزیونی به منظور تبلیغ و اطلاع­رسانی به نمایش در آورد.

هر‌گونه مسئولیت درخصوص مسائل تبلیغی و حقوقی فیلم که برمبنای اطلاعات فرم صورت می‌گیرد، به‌ عهده ارسال کننده فرم می‌باشد.

نسخه اصلی نمایش فیلم‌های برگزیده عودت داده نمی‌شود.

توضیح: نمایش آثار سینمایی، کوتاه داستانی و مستند راه یافته به بخش مسابقه که در دیگر جشنوارهای به نمایش درآمده یا از صدا وسیما پخش شده باشد بر عهده ستاده جشنواره خواهد بود.

دعوت از میهمانان شهرستانی بخش مسابقه براساس مقررات جشنواره انجام می‌‍‌شود.

تصمیم گیری نهایی در مورد نکات پیش بینی نشده بر عهده ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود.

فیلم اولی‌هایی که در بخش «روایت نو» شرکت می‌کنند، چنانچه مشخص گردد اطلاعات ارائه شده در فرم ارسالی آنها خلاف واقع می‌باشد در هر مرحله از جشنواره توسط دبیرخانه اثر آنها از این بخش خارج خواهد شد.


جشنواره جایزه مسابقه همراه دیپلم افتخار سینمایی انقلاب دبیرخانه اسلامی مستند تندیس فیلم­های سینمای برگزیده کوتاه بهترین ارسال داستانی مقاومت ارسالی فیلم‌های می­توانند اهداء تحویل موضوع ایران کننده نمایش یافته داوران تولید ارائه بین‌الملل روایت دقیقه مغنیه برگزیدگان جوایز مقررات امضاء پانزدهمین فراخوان بازبینی درخواست جهانی ندارد حداکثر صهیونیسم تکفیری Flash Memory تصویری استفاده بین‌المللی اقتصادی متقاضی مسئولیت حقوقی منظور سیستم ویندوز اطلاعات می‌باشد فرهنگی پخش تقویت برگزاری راهیابی روحیه کارگردان انجمن اعلام حمایت برگزار نمایند هراسی مدافعین گفتمان باشند منطبق نشده‌اند استکبار مقابله موضوعات رویکرد شکوهمند فیلمهای تقدیر می‌گیرد بنیاد منتشر چهلمین پیروزی سالگرد دشمنان منطقه انگلیسی