برگزیده ها
پارسال 593 واحد صنعتی مازندران وام رونق تولید گرفتند

مازندمجلس: رئیس ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید مازندران گفت که پارسال 593 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در این استان تسهیلات بسته رونق تولید را دریافت کردند

مازندمجلس: محمد اسلامی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران افزود : در مجموع بانک های این استان 3 هزار و 470 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق این واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت کردند.
وی از بانک های مازندران خواست تا برای کمک به رونق تولید نسبت به رفع موانع این واحدها اقدام کنند.
مازندران بیش از 3 هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی با سرمایه گذاری 80 هزار میلیارد ریالی دارد که افزون بر 60 هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.
طبق آمار هم اکنون 350 واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در دست ساخت قرار دارد که برای تکمیل آن 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.
* افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری
استاندارمازندران بدون اشاره به آمارگفت که میزان تقاضا برای کارو سرمایه گذاری دراین استان شتاب گرفت و باید مدیریت چرخه تولید با بازار انطباق داشته باشد.
اسلامی بر تشکیل کمیته برای کمک به وصول مطالبات بانک ها تاکید کرد و اظهارداشت : باید منابع مناسب وارد چرخه اقتصاد شود.
استاندار با اشاره به این که جامعه از بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان رنج می برد، خاطر نشان ساخت: خروجی ستاد تسهیل باید رونق تولید و اشتغال باشد و در حوزه اشتغال یک اتفاق واقعی باید رخ دهد.
اسلامی با اشاره به این که نباید ریسک مدیریت و جرات تصمیم گیری کاهش یابد، افزود: پایدار سازی اشتغال و رونق تولید باید اتفاق بیفتد.
براساس آمارمرکزجذب سرمایه گذاری خارجی مازندران درسال جاری حدود 100 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی دراین خطه شمال کشورجذب شد.
طبق آخرین آمار نرخ بیکاری مازندران 10 درصد اعلام شد که بیشترین نرخ بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان است به طوری که صرفا در بخش کشاورزی حدود 15 هزار فارغ التحصیل بیکار وجود دارد.
در طرح کارورزی مازندران حدود 10 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی ثبت نام کردند.

تولید اشتغال مازندران استاندار مازندمجلس