برگزیده ها
آیین کوچه گردان عاشق همزمان با شبهای قدر در مناطق حاشیه نشین سراسر کشور

مازندمجلس: نوزدهمین آیین کوچه گردان عاشق همزمان با شبهای قدر در سراسر کشور توسط دفاتر نمایندگی جمعیت امام علی (ع) برگزار می شود. در این آیین اعضای این نهاد مستقل دانشجویی- مردمی با توزیع کیسه های حاوی مایحتاج غذایی و شوینده در مناطق حاشیه نشین، نخستین قدم را برای امداد رسانی به این مناطق برمیدارند.

مازندمجلس: به گزارش روابط عمومی جمعیت امام علی (ع) در شبهای قدر امسال حدود 8 هزار کیسه در سراسر کشور بین خانواده های نیازمند مناطق حاشیه نشین استانهای ایلام، سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان، البرز، سمنان، تبریز، تهران، اردبیل، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، کرمان، مشهد و... برگزار توزیع خواهد شد. در سال جاری مناطق زلزله زده کرمانشاه و شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی و جوانرود نیز به طور ویژه تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

آیین کوچه گردان عاشق نخستین بار در سال 1378 توسط دانشجویان با توزیع 50 کیسه آذوقه که هزینه آن با فروش ژتونهای غذایی این دانشجویان تامین شده در محلات آسیب دیده تهران برگزار شد. این آیین نخستین بار توسط جمعیت امام علی (ع) و با تاسی به سیره عملی امام علی (ع) در یاری رساندن به نیازمندان جامعه و دلجویی و رسیدگی به وضعیت آنها و با تکیه بر این وصیت امیر المومنین که فرمودند:"خدا را خدا را درباره یتیمان، مبادا گاه سیر و گاه گرسنه باشند" طراحی شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت امام علی (ع) در روزهای ابتدایی ماه رمضان اعضا این جمعیت با مراجعه به محلات حاشیه نشین به شناسایی خانواده های نیازمند می پردازند و با تکمیل فرمهای مخصوصی مشخصات این خانواده ها را برای دریافت بسته غذایی در شب قدر ثبت می کنند. بعد از برگزاری آیین نیز ارتباط این اعضا با خانواده های شناسایی شده ادامه پیدا می کند و به فراخور نیازهای منطقه و توان جمعیت اقدامات میان مدت و بلند مدتی هم در این محلات در طول سال برنامه ریزی و اجرا می شود.

طرح کوچه گردان عاشق نخستین طرح اجرا شده توسط جمعیت امام علی (ع) است و مقدمه برگزاری و طراحی برنامه ها و طرح های بسیاری از جمله: طفلان مسلم، تدریس عشق، صفای سعی، مادرانه و همچنین سمینارهای کودک آزاری، اعتیاد کودکان، مادران آسیب دیده، ازدواج کودکان نیز بوده. در عین حال اجرای آیین کوچه گردان عاشق زمینه ساز تاسیس خانه های ایرانی، خانه اشتغال و خانه علم توسط این جمعیت در مناطق و محلات معضل خیز هم بوده است.

ستاد آیین کوچه‌گردان ساری تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 16 الی 19 در خانه ایرانی ساری واقع در خیابان شهیدان عبوری، کوچه عبوری 17، کوچه حسینه گل افشان، پلاک 21 جهت بسته بندی مواد غذایی و همچنین دریافت کمکهای نقدی و غیر نقدی خیرین فعال است

بسته های آذوقه ای که در شبهای قدر توسط اعضای جمعیت امام علی (ع) و خیرین در محلات حاشیه توزیع می شود، شامل : برنج، گوشت، تن ماهی، ماکارونی، خرما، حبوبات، انواع شوینده، چای، قند و.... می‌باشد که ارزش تقریبی آن در سال جاری حدود 200 هزار تومان (برای هر بسته به قیمت عمده فروشی) تخمین زده شده است.

راههای ارتباطی با روابط عمومی جمعیت امام علی (ع) تهران از طریق تماس با شماره:۸۸۹۳۰۸۱۶-۰۲۱و شماره روابط عمومی مازندران 09305138267 می‌باشد.

لازم به ذکر است که همایش آیین کوچه گردان عاشق ساری یکشنبه 20 خرداد ماه مصادف با 25 ماه مبارک رمضان از ساعت 17:30 در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک کوشاسنگ برگزار می‌گردد و توزیع کیسه‌ها بعد از افطار در محلات شناسایی شده انجام خواهد شد.

ماره مبارک رمضان جمعیت امام علی مازندران ساری