برگزیده ها
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

مازندمجلس: تهران- ایرنا- برگزاری دومین شب از لیالی قدر (شب بیست و یکم) و راز و نیاز و مناجات عاشقان با خالق هستی، تاکید ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر نیاز بیش از پیش کشور به وحدت ملی، اظهارات رئیس جمهوری فرانسه مبنی براینکه تصمیم اخیر ایران درباره فعالیت هسته ای خود به معنای خروج از برجام نیست، اعلام دریافت نامه ایران درباره تولید خوراک سانتریفیوژ از سوی سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تظاهرات مخالفان رژیم صهیونیستی در لندن و کاهش قیمت نفت به زیر 75 دلار بدنبال درخواست آمریکا از عربستان برای افزایش تولید مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

مازندمجلس: اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- دومین شب از لیالی قدر، شبی پر رمز و راز که در آن سرنوشت ها و تقدیرها رقم می خورد، در حالی به پایان رسید که مردم مومن ایران اسلامی بامداد چهارشنبه در مساجد، حسینیه ها و مکان های مذهبی و زیارتی با برپایی آئین های معنوی با خالق هستی راز و نیاز و مناجات کردند.
* شهرری- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به کارشکنی دشمنان علیه کشور اشاره کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی تمامی گروه های سیاسی، پیروان ادیان و مذاهب مختلف کشور نیاز داریم.
* قم- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: در موضوع فلسطین، نه نقشه روسای جمهوری قبلی آمریکا کار ساز بود و نه نقشه و فریب رئیس جمهوری فعلی آمریکا موثر است و این مساله تنها با بازگرداندن حق مردم این سرزمین قابل حل است.
* تهران- ایرنا- در درگیری مرزبانان سردشت با اشرار، دو تن از مرزبانان در شب شهادت امام علی(ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر ساعت 4 و 37 دقیقه و 6 ثانیه بامداد امروز (چهارشنبه) حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.
* شهرری- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی به بهانه تحلیل سیاسی غیبت می کنند و به هوای مصلحت، دروغ می گویند که باید در این شب های مبارک از نعمت کم نظیر توبه استفاده کنند تا مقبول درگاه خداوند شوند.
* تهران-ایرنا- امسال شب های قدر و سالگرد شهادت امام علی(ع) در شرایطی برگزار می شود که بشریت وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شده و ملت ایران نیز در منطقه غرب آسیا با شرایط ویژه ای از تحریم های ظالمانه تا تهدیدهای نظامی روبه رو است، آن هم هنگامی که بیشترین هزینه ها را در جنگ علیه تروریسم در منطقه و جهان پرداخته است.
* مسکو- ایرنا- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تفرقه و جنگ میان مسلمانان را سمی مهلک و راه نجات رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اگر ایران، عربستان و دیگر کشورهای اسلامی متحد شوند، زودتر می توان فلسطین را آزاد کرد.
* نوشهر- ایرنا - تندباد با سرعت حدود 60 کیلومتر بر ساعت سه شنبه شب شهرهای ساحلی غرب مازندران را در نوردید و باعث پراکنده شدن گرد و غبار، قطعی موقت برق در برخی مناطق شهری و روستایی شد.
* زاهدان- ایرنا- در شب قدر که شب دلدادگی به معبود و سوگ پیشوای مظلوم شیعیان است، فریادها و دست ها به آسمان می رود و دل ها در دامان خدایی مهربانتر از مادر آرام می گیرد.
* دمشق- ایرنا- سفیر ایران در سوریه تاکید کرد: شکل گیری رژیم صهیونیستی توسط استکبار ، نه تنها توطئه ای علیه فلسطین است بلکه توطئه ای علیه تمام جهان اسلام به شمار می رود.
* تهران- ایرنا- رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پیامی درگذشت محمدیوسف کیانی باستان‌شناس پیشکسوت را تسلیت گفت.
* کرج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز اعلام کرد که براثر یک تصادف زنجیره ای و سانحه دیگر رانندگی در جاده های این استان 10 نفر مصدوم شدند.
* مشهد- ایرنا- فرماندار نیشابور گفت: خروج قطار باری مجتمع فولاد نیشابور خراسان رضوی از ریل خسارت مالی و جانی درپی نداشت.
* بیرجند- ایرنا- رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: مقام معظم رهبری، قرآن کریم را کتاب انقلاب عنوان کردند و نقشه نظام مقدس جمهوری اسلامی طبق قرآن تنظیم شده است.
* بلگراد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که با عنوان سیره امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: آرزوی بزرگ امام خمینی برقراری وحدت و انسجام میان امت اسلام بود.
* تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هلال احمر، ضمن برشمردن دستاوردهای یوم الله 15 خرداد سال 1342، این قیام را اصلی ترین عامل بیداری مردم در برابر رژیم شاهنشاهی دانست.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه تصمیم اخیر ایران درباره فعالیت هسته ای خود را به معنای خروج از برجام ندانست اما از طرف های این توافق خواست به سمت تنش نروند.
* لندن- ایرنا- سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که نامه ایران درباره تولید خوراک سانتریفیوژ را دریافت کرده است.
* لندن- ایرنا- صدها تن از مسلمانان، فعالان گروه‌های مدنی و حقوق بشری در انگلیس عصر سه‌شنبه هم‌زمان با پنجاه و یکمین سالروز آواره شدن فلسطینیان از میهن‌ خود که به 'روز نکسه' موسوم است در لندن تظاهرات کردند.
* کوالالامپور- ایرنا- شهر سنگاپور که هفته آینده میزبان نشست دو جانبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است ، به دلیل حضور گروههای حفاظت دوطرف و تدابیر شدید امنیتی مقام های سنگاپوری به شکل کاملا امنیتی درآمده است.
* پکن- ایرنا- ارتش چین به آمریکا، فرانسه و انگلیس که درصدد اعزام ناوهایشان به دریای جنوبی هستند هشدار داد که «چنین تحرکاتی را بر نمی تابد».
* پکن- ایرنا- با بهبود شرایط در شبه جزیره کره و کاهش تنش ها میان آمریکا و کره شمالی، چین اعلام کرد که 'ایر چاینا' ناوگان هوایی این کشور، پروازهایش به کره شمالی را از سرگرفته است.
* تهران- ایرنا- رئیس شورای عالی انقلاب یمن گفت: آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات مسئول وخامت و دشواری اوضاع معیشتی در یمن هستند.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تلاش برای تبری رژیم صهیونیستی در ارتکاب به جنایات و کشتار شهروندان بی گناه غزه، گفت: مسئول این بدبختی ها حماس است که مردم را به راهپیمایی فراخوانده است.
* تهران- ایرنا- 9 غیرنظامی از جمله 2 زن در حمله هوایی عربستان به مناطق مسکونی صنعا پایتخت یمن زخمی شدند.
* مسکو- ایرنا- رئیس جمهوری اتحاد جماهیر پیشین شوروی روابط روسیه و آمریکا را به بن بست تشبیه و به سران دو کشور توصیه کرد از تشدید سیاست تحریمی علیه یکدیگر و اعمال متقابل تحریم ها و اظهارات خصومت جویانه خودداری کنند.
* رم- ایرنا- مجلس سنای ایتالیا به 'جوزپه کونته' نخست وزیر و دولت جدید ائتلافی این کشور رای اعتماد داد.
* دهلی نو- ایرنا- استاد دانشگاه جامیا اسلامیا هند،کلید نامیرایی انقلاب اسلامی ایران و تاثیر جهانی آن را رهبری بی مانند امام خمینی (ره) دانست.
* مسکو- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران بعد از ظهر روز سه شنبه از طریق فرودگاه ونوکووا به عنوان نخستین تیم جام جهانی وارد مسکو پایتخت روسیه شد.
* لندن- ایرنا- مراسم بیست نهمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مسلمانان و دوستداران آن حضرت در نروژ و دانمارک برگزار شد.
* الجزیره- ایرنا- «شریف اسماعیل» نخست وزیر مصر روز سه شنبه نامه استعفای کابینه خود را تسلیم «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری این کشور کرد.
* دمشق- ایرنا- وزارت خارجه سوریه در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، شماری از مردم روستاهای استان های حسکه، الرقه و دیرالزور را آماج حملات هوایی خود قرار داده است.
* تهران- ایرنا- معاون اداره اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن تحویل بندر الحدیده تنها گذرگاه ورود مواد غذایی مردم کشورش را به ائتلاف عربی - آمریکایی رد کرد.
* اسلام آباد- ایرنا- رسانه های پاکستانی با انتشار وسیع سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،به نقل از ایشان اعلام کردند:غرب در قبال اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) قابل اعتماد نیست.
* اسلام آباد- ایرنا- بانک جهانی از پاکستان خواست تا با منصرف شدن از مراجعه به دادگاه داوری بین المللی در خصوص احداث سد از سوی هند، پیشنهاد همسایه خود برای انتخاب کارشناسان بی طرف برای حل مناقشه آبی را بپذیرد.
* بلگراد- ایرنا- پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه در نخستین سالگرد عضویت مونته نگرو در این سازمان نظامی طی مراسم ویژه آکروبات هوایی که در حضور وزیر دفاع این کشور و نماینده ناتو برگزار شد، امنیت از حریم فضایی این کشور کوچک حوزه بالکان غربی را رسما بر عهده گرفت.
* سلیمانیه- ایرنا- در ادامە موضعگیری ها در اعتراض به حضور نیروهای ارتش ترکیە در بخش هایی از کردستان عراق، شماری از سازمانها و فعالان اجتماعی در سلیمانیە خواهان اقدامات اجرایی تشکیلات محلی و دولت مرکزی برای خروج ترک ها از خاک این کشور شدند.
* بیروت- ایرنا- دیدارهای اخیر دبیرکل حزب الله با رهبران جنبش امل و جریان ملی آزاد به عنوان دو متحد استراتژیک این حزب، نشان از تلاش برای انسجام بخشی به جبهه حامیان مقاومت خبر می دهد.
* آنکارا- ایرنا- بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور در شمال عراق حضور دارند و احتمال تصرف ارتفاعات قندیل وجود دارد.
* رم- ایرنا- هفته نامه ایتالیایی 'اسپرسو' در تازه ترین شماره خود با عنوان 'هزینه تحریم ایران' نوشت: آمریکا از تحریم ایران و روسیه به عنوان اهرمی برای وارد کردن فشار استفاده می کند و توقف مبادلات تجاری با تهران ضربه سختی به ایتالیا خواهد بود.
* تهران- ایرنا- بلومبرگ از کاهش قیمت نفت به زیر 75 دلار خبر داد و اعلام کرد: برخی منابع، دلیل کاهش قیمت نفت را درخواست آمریکا از اوپک برای بالا بردن سطح صادرات می دانند.
* لندن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل به اروپا هشدار داد که چنانچه در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» به‌جای حفظ برجام، مناسبات فرا آتلانتیکی را در اولویت قرار دهد، حاکمیت و اعتبار خود را زیر سؤال خواهد برد.
شبد**1953**9122

سیاسی

مهمترین عناوین خبری

داخلی و خارجی

سه شنبه چهارشنبه

ایرنا ایران جمهوری آمریکا اسلامی تهران امام عنوان اعلام سالگرد خمینی رئیس جمهور انقلاب اسلام برگزار تحریم استان رهبری هوایی چهارشنبه شمالی دولت خارجه وزارت مجلس جهانی برجام عربستان سخنگوی روسیه انگلیس بنیانگذار مراسم مسلمانان شهادت صهیونیستی سیاسی فلسطین دانست مسئول پایتخت بامداد داخلی مرزبانان دونالد ترامپ ایتالیا امنیتی هشدار نخستین مختلف امروز عناوین مصلحت نیروهای معاون ائتلاف المللی شماری اعتماد استفاده نیشابور هزینه اخبار بلگراد مهمترین شورای مناطق سوریه تاکید توطئه شهرری نهمین فرانسه درباره منطقه خواست نیویورک خارجی نظامی شرایط انسجام نماینده فعالان