برگزیده ها
نظام فعلی انتخابات مجلس ناکارآمد است/فضای حاکم بر انتخابات مجلس بعضا پوپولیستی است

مازندمجلس: عضو فراکسیون ولایی مجلس اعتقاد دارد نظام فعلی انتخابات حاکم بر مجلس ثابت کرده ناکارآمد است زیرا بعضا فضا پوپولیستی بوده و حاکمیت پول بارز است

مازندمجلس: سید علی ادیانی در رابطه با ارزیابی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام فعلی انتخابات حاکم بر انتخابات مجلس شورای اسلامی ثابت کرده ناکارآمد است.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون قبلیه گرایی مشهود بوده و سیطره منافع فردی و آنی بر منافع ملی در رفتار برخی از رأی دهندگان مشخص است، تصریح کرد: در واقع می توان اذعان کرد بعضا فضا پوپولیستی بوده و حاکمیت پول بارز است.

وی ادامه داد: همچنین باید گفت منتخبان مردم در مجلس، در دام مشکلات و معضلات منطقه ای مردم گیر می کنند که این مهم به دلیل ناتوانی برخی از مدیران و ضعف دستگاه های مختلف است. به عنوان مثال در ادوار حضورم در مجلس، بالغ بر 95 درصد موضوعات مراجعه کنندگان بر اساس اصل 67 قانون اساسی، به حوزه کاری یک نماینده مجلس مرتبط نبوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مرزهای تفکیک قوا برای انجام امور در حوزه های انتخابیه درهم شکسته است، اظهار کرد: حتی برخی از دستگاه ها و مدیران اجرایی برای حل مشکلات مردم در مناطق، مردم را به نمایندگان مجلس ارجاع می دهند تا آنها از نمایندگان بخواهند برایشان بودجه تخصیص دهند.

ادیانی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق مردم به عنوان کدخدا نمایندگان را فرض می کنند، افزود: بر این اساس اگر روند کنونی مجلس ادامه یابد، پارلمان در سطح ملی، ملی نخواهد ماند و بجای اینکه نمایندگان، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس باشند در واقع نماینده مجلس در حوزه انتخابیه هستند که آسیب جدی است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد که استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گامی رو به جلو برای برطرف کردن مشکلات مذکور است

مجلس استانی شدن انتخابات مازندران مازندمجلس ادیانی