برگزیده ها
بهای سکه اندکی کاهش یافت

مازندمجلس: تهران- ایرنا- قیمت سکه تمام با اینکه در ابتدای معاملات امروز (دوشنبه) حتی از مرز 25 میلیون ریال عبور کرد، اما در نهایت با عقبگرد 95 هزار ریالی، به 24 میلیون و 490 هزار ریال رسید.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بازار سکه و طلا معاملات امروز را تحت تاثیر رفتارهای هیجانی خریداران و متقاضیان سکه و در ادامه روند صعودی روزهای گذشته، افزایشی آغاز کرد و حتی نرخ ها به بیش از 25 میلیون ریال رسید اما از حوالی ساعت 13 نتوانست رکورد جدید قیمتی را حفظ کند و به نرخ های پایین تر بازگشت.
فعالان بازار، تقاضای خرید سکه در آستانه عید سعید فطر و همچنین تلاش عده ای برای حفظ ارزش دارایی خود در قالب سکه را از دلایل تشدید تقاضای خرید در بازار می دانند.
با این همه مشاهدات خبرنگار ایرنا از بازار نشان می دهد در شرایط کنونی که قیمت ها در بازار پرنوسان است، بسیاری از واحدهای صنفی بویژه صرافی ها از خرید و فروش مسکوکات طلا امتناع می کنند.
امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با 200 هزار ریال افزایش به 23 میلیون و 540 هزار ریال رسید و نیم سکه نیز با 50 هزار ریال رشد، 12 میلیون و 280 هزار ریال عرضه شد اما ربع سکه با افت 50 هزار ریالی، 6 میلیون و 970 هزار ریال قیمت خورد.
فعالان بازار سکه، امروز بهای فروش هر قطعه سکه گرمی با 50 هزار ریال رشد نسبت به پایان معاملات دیروز چهار میلیون و 10 هزار ریال تعیین کردند.
بنا بر نرخ های اتحادیه طلا، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز سه دلار و 85 سنت کاهش داشت و به یک هزار و 295 دلار و 19 سنت رسید؛ هر گرم طلای خام 18 عیار نیز با هشت هزار و 100 ریال کاهش 2 میلیون و 29 هزار و 100 ریال قیمت گذاری می شود.
آیت محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر در باره وضعیت بازار طلا به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود آنکه تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه در بازار افزایش یافته اما در بخش مصنوعات طلا همچنان با رکود روبرو هستیم؛ اگر بخشی از این تقاضاها به مصنوعات طلا هدایت می شد، تولیدکنندگان صنف طلا نیز از این رکود نجات می یافتند.
وی قیمت کنونی هر قطعه سکه طلا را واقعی ندانست و تاکید کرد که حدود 200 هزار تومان حباب در این بازار وجود دارد که ناشی از تشدید تقاضای خرید است.
اقتصام*2025** 2023

اقتصاد

قیمت سکه

بازار آزاد

طلا

بازار میلیون امروز تقاضای ایرنا خبرنگار اتحادیه مصنوعات افزایش دلار فعالان معاملات تشدید کنونی