برگزیده ها
کلاف مسکن سردرگم است/دولت عامل ابتر ماندن قانون اخذ مالیات از خانه های خالی

مازندمجلس: عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از اوج گیری نابه سامانی در بازار مسکن، گفت: فراهم نشدن شرایط اجرا از سوی دولت عامل ابتر ماندن قانون اخذ مالیات از خانه های خالی بوده است.

مازندمجلس:محمد دامادی در گفت وگویی، با انتقاد از وضعیت بازار مسکن، گفت: متاسفانه در سال های اخیر کلاف مسکن سردرگم شده و آشفتگی در نرخ ها هر روز بیشتر از قبل شد.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمی توان حوزه مسکن را از اقتصاد کشور جدا کرد، افزود: اگر محکم ترین قوانین نیز در حوزه مسکن مصوب شود اما ضمانت اجرایی و شرایط آن فراهم نباشد بهبودی در وضعیت رخ نخواهد داد.

با ساماندهی وضعیت اقتصادی بخش مسکن نیز درگیر رونق می شود

وی با تاکید بر اینکه فراهم نشدن شرایط اجرا از سوی دولت عامل ابتر ماندن قانون اخذ مالیات از خانه های خالی بوده است، تصریح کرد: دولت باید برنامه اقتصادی درستی را در نظر بگیرد تا به ساماندهی وضعیت اقتصادی بخش مسکن نیز درگیر رونق شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه قیمت مسکن اشباع نشده است، گفت: متاسفانه رشد قیمت مسکن فقط در ظاهر متوقف شده و رشد بی ضابطه قیمت ها ادامه دارد.

قدرت خرید مردم هنوز با قیمت مسکن در بازار فاصله بسیاری دارد

وی با تاکید بر اینکه قدرت خرید مردم هنوز با قیمت مسکن در بازار فاصله بسیاری دارد، افزود: کاهش ساخت و ساز مسکن به نسبت سال های قبل خود زنگ خطری برای آینده بازار مسکن است.

دامادی با بیان اینکه با راه افتادن لوکوموتیو مسکن بسیاری از بخش ها درگیر تحرک و رونق خواهند شد، تصریح کرد: وضع قیمت مشخص، اخذ مالیات و سایر مولفه های این چنینی فقط تسهیل گری در حوزه بهبود وضعیت بازار مسکن می کنند و کلید این شرایط رونق اقتصادی است.

مشکلات مسکن ساختاری است

وی ادامه داد: بیشترین مشکلات بخش مسکن در کشور ساختاری و مدیریتی است که با رفع آن ها بهبود شرایط حاصل خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قوانین مصوب در مجلس مانند اخذ مالیات از خانه های خالی از سوی دولت اجرایی نمی شود، گفت: مسئولیت مجلس در بازار مسکن با پیگیری این قانون و تذکر به دولت برای اجرای آن انجام خواهد شد.

کلاف مسکن سردرگم است/دولت عامل ابتر ماندن قانون اخذ مالیات از خانه های خالی