برگزیده ها
ادیانی: نمایندگان با بمباران پیامکی تهدید می شوند/ دکتر لاریجانی: موضوع در هیات رئیسه بررسی می شود

مازندمجلس: عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از هجمه پیامک های تهدیدآمیز به نمایندگان با هدف تغییر رأی آنها نسبت به لوایح و طرح ها، از رئیس مجلس خواست نسبت به پایان دادن به این موضوع، راهکاری بیندیشند.

مازندمجلس: علی ادیانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 22 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: اخیراً جوی ایجاد شده که بر روی گوشی های همراه نمایندگان مرتباً پیامک می آید و بمبارانی از پیامک ها از سوی ذینفعان و گروه های مختلف جهت تغییر رأی نمایندگان نسبت به لوایح مختلف را شاهدیم. در حالی که جایگاه نمایندگان اجل بر این است که بخواهند در طی هجمه ها نظر خود را تغییر داده یا خط بگیرند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متن بسیاری از این پیامک ها بعضاً تهدیدآمیز است، گفت: از رئیس مجلس و هیات رئیسه می خواهم برای این مسئله فکری کنند تا شاید بتوان شرایط را تغییر داد.

وی همچنین در تذکری دیگر با استناد به ماده 149 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: نمایندگان در جلسه علنی گذشته به مسکوت ماندن لایحه FATF رأی دادند در حالی که این مسکوت ماندن حُسن فاعلی داشت اما حُسن فعلی نداشت چرا که ماده 149 آیین نامه اجرایی نشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه توضیح داد: گزارش رد یا مسکوت ماندن لایحه زمانی در دستور کار قرار می گیرد که دولت درخصوص لایحه ظرف یک ماه پس از چاپ و توزیع گزارش کمیسیون از سوی هیات رئیسه مجلس تقاضای این مهم را داشته باشد، اما لایحه مذکور 13 خرداد چاپ و توزیع شده، بنابراین هنوز یک ماه نشده است، لذا ماده 149 آیین نامه به اجرا درنیامده است.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات این نماینده گفت: درخصوص تذکر شما مستند بر ماده 149 آیین نامه در جلسه آخر زمان رأی گیری برای مسکوت ماندن لایحه FATF گفته شد که دولت تقاضا کرده و موافق این مسئله است و بر این مسئله تاکید شد، ضمن آنکه لایحه مذکور از قبل چاپ شده بود، در واقع با در نظر گرفتن زمان اصلی چاپ می توان گفت یک ماه گذشته است، این در حالی است که طرح ها و لوایحی که مسکوت می مانند دیگر به مجلس بازنمی گردند.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: اما در مورد تذکر مستند به ماده 24 آیین نامه معتقدم این موضوع باید در هیات رئیسه بررسی شود تا برای آن چاره ای یافته و مانع از ادامه پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان شویم، چرا که برخی ها از طریق پیامک ها مانع از تفقد نمایندگان در موضوعات مختلف می شوند، لذا موضوع در هیات رئیسه بحث و بررسی می شود.

ادیانی: نمایندگان با بمباران پیامکی تهدید می شوند/ دکتر لاریجانی: موضوع در هیات رئیسه بررسی می شود