برگزیده ها
اوراق بین المللی ایران در چین منتشر می شود

مازندمجلس: تهران- ایرنا- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به امضای سند همکاری با چین، گفت: تبادل تجربه های بورس کالا و انرژی ایران با چهار بورس کالای چین با هدف واردات و صادرات و انتشار اوراق بین المللی ایران در این کشور با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی از محورهای این سند همکاری است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، شاپور محمدی روز سه شنبه درباره امضای سند همکاری با چین، افزود: سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار بازار سرمایه ایران همواره همکاری با سازمان‌ها و ارتقای تعاملات سازنده بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده است و بر این اساس سند همکاری مستقیم و نزدیک بازار سرمایه ایران و چین به امضا رسید.
وی با اشاره به جزییات این سند همکاری عنوان کرد: این سازمان در سال‌های گذشته ارتباطات موفق و موثری با نهاد ناظر بازار سرمایه چین برقرار کرده و برای رسمیت بخشی به این تعاملات، سند همکاری‌ بازار سرمایه ایران و چین که در واقع یکی از چند سند مشترک بین این دو کشور است، امضا شد.
دبیر شورای عالی بورس افزود: این سند همکاری پس از انجام مذاکرات و دریافت تفاهم نامه همکاری متقابل از همتای چینی یعنی «کمیسیون قانونگذاری اوراق بهادار چین» مورد تایید قرار گرفت و فصل جدیدی از همکاری های بازار سرمایه ایران و چین را رقم زد.
محمدی با اشاره به جزییات این سند همکاری، ادامه داد: در این تفاهم ‌نامه، موضوعاتی مانند اتصال مرکز «پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی» سازمان بورس به مرکز پژوهش نهاد ناظر بازار سرمایه چین، توسعه ابزارهای مالی اسلامی و انتقال تجربه و دانش ایران به چین و انجام مطالعات تطبیقی و برگزاری دوره های آموزشی با تشکیل یک کارگروه مشترک مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: همچنین در این سند همکاری به تبادل تجربه های بورس کالا و انرژی ایران با چهار بورس کالای چین با هدف واردات و صادرات، انتشار اوراق بین المللی ایران در چین با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی و قرار گرفتن نهادهای مالی ایران از جمله بورس ها، شرکت سپرده گذاری مرکزی و همچنین مرکز مالی ایران در کارگروه های مرتبط با طرح جاده ابرشیم نیز پرداخته شده است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان داشت: بورس کالایی چین از نظر رتبه یکی از بزرگترین بورس های کالایی جهان محسوب می شود و با این سند همکاری بستر توسعه بورس کالای ایران نیز هموارتر می شود.
وی اضافه کرد: همچنین توافق شد تا طرف چینی در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات و توسعه نرم افزارهای مالی با ایران همکاری و تبادل تجربه داشته باشد و با توجه به اینکه چین تجربه موفقی نیز در خصوص سهام عدالت دارد مقرر شد دو طرف در این خصوص تعاملات نزدیکی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در حاشیه سفر اخیر رئیس جمهوری به چین برای شرکت در اجلاس شانگهای، سند همکاری با همتای چینی خود را امضا کرد.
اقتصام**2022**2025

اقتصاد

چین

اوراق

قرضه

ایران همکاری سرمایه اوراق بازار توسعه بهادار تجربه تعاملات همچنین اسلامی مطالعات کارگروه کالایی کالای تبادل پژوهش جزییات محمدی ایرنا گزارش المللی افزود عنوان تفاهم مشترک اشاره همتای