برگزیده ها
تردیدی نیست که تاریخ مصرف عناصر فیلمفارسی گذشته است
مازندمجلس: نویسنده و کارگردان مطرح سینما و تلویزیون تاکید کرد تاریخ مصرف عناصر فیلمفارسی گذشته است.

به گزارش هنرنیوز، جمال شورجه گفت: باید بگویم متاسفم که برخی از هنرمندان سینمای ایران در پی بازگرداندن یکی از مهره‌های درباری سینمای فاسد پیش از انقلاب هستند.

این مهره، سالها در خدمت دربار طاغوت بود، در فیلم‌های مبتذل ایفای نقش می‌کرد و سالها در خارج از کشور، در آثاری علیه نظام دینی ظاهر شد. سؤال این است چرا چنین شخصی باید به داخل کشور دعوت شود؟ جدا از این، آیا چنین فردی نباید پاسخگوی کارنامه‌ خود به ملت ایران باشد؟


سازنده ‌ فیلم حماسه‌ مجنون همچنین گفت: تردیدی نیست که تاریخ مصرف عناصر فیلمفارسی گذشته است. اصرار به بازگشت چنین افرادی که از بانیان سینمای فاسد و طاغوتی بودند در واقع اهانت به سینماگران و بازیگران بعد از انقلاب و نیز کلیت سینمای ایران است. این گونه افراد چون در خارج از کشور دیده نمی‌شوند، مجبورند بگویند دلمان برای ایران تنگ شده و فضا را برای برگشتن مهیا کنند!


کارگردان سریال حضرت موسی (ع) درباره افرادی که اصرار به بازگرداندن مهره‌های فیلمفارسی دارند، گفت: این افراد کسانی هستند که جو زده شده‌اند و بیشتر از آنکه در پی منافع دیگران باشند در پی مطرح کردن خود و دیده شدن از سوی دیگران هستند.


شورجه با ابراز تاسف از وجود لجام‌گسیختگی در سینمای ایران گفت: در حال حاضر در کنار فیلم‌های شبه‌روشنفکری و جشنواره‌ای، فیلمفارسی احیا شده است و باید متاسف بود که بخشی از سلیقه‌ها تنزل پیدا کرده و از این نوع سینما استقبال هم می‌شود.
سینمای ایران فیلمفارسی شورجه گذشته تاریخ عناصر اصرار افرادی دیگران فیلم‌های افراد بازگرداندن کارگردان تردیدی سینما مهره‌های انقلاب سالها