برگزیده ها
تکلیف پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها مشخص شد

مازندمجلس: سخنگوی شورای عالی اکران از تصمیم‌گیری برای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال و جزئیاتی از آیین‌نامه کمیته انضباطی خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، علی سرتیپی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره جلسه 22 خردادماه شورای عالی اکران بیان کرد: در این جلسه دو مسئله مورد بحث قرار گرفت که یکی مربوط به آیین‌نامه کمیته انضباطی و مواردی همچون تخلفات، نحوه کار و نحوه اجرا بود که بخشی از آن نیمه تمام باقی ماند و قرار بر این شد که در جلسه بعد تکمیل شود.

او افزود: مسئله بعدی هم به پخش مسابقات فوتبال در سینماها مربوط می‌شد که مقرر شد شش مسابقه از بازی‌های جام جهانی در سینماها با هماهنگی‌های لازم پخش شود که از این میان سه بازی به مسابقات ایران، دو مسابقه به نیمه نهایی و یکی هم مسابقه فینال مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب سینماهای تهران و شهرستان‌ها (با هماهنگی ادارات کل شهرستان‌ها) می‌توانند با توجه به تعداد سالن‌های خود سانس‌هایی را برای پخش فوتبال در نظر بگیرند و قیمت بلیت‌ها هم بین 15 تا 20 هزار تومان خواهد بود. البته ممکن است بعضی سالن‌ها با توجه به شرایط خاصی که به لحاظ VIP دارند قیمت بیشتری را از 20 هزار تومان در نظر بگیرند که این هم با هماهنگی می‌تواند اتفاق بیفتد.

سرتیپی در پاسخ به اینکه سینماهایی که تعداد بیشتری از یک سالن دارند چگونه مسابقات را پخش خواهند کرد، گفت: سینماهای تک سالنه‌ای که سرگروه هستند امکان پخش فوتبال را ندارند و فقط آن‌هایی که سرگروه نیستند می‌توانند مسابقات را پخش کنند. همچنین از میان سینماهایی که سه سالن دارند فقط یک سالن، پردیس‌هایی که پنج سالن دارند فقط دو سالن و پردیس‌هایی که بیش از پنج سالن دارند چهار سالن آن‌ها مجاز به پخش مسابقات هستند.

او درباره حق صاحبان فیلم‌ها از سانس‌های اکران فیلمشان که به مسابقات فوتبال اختصاص داده می‌شود هم گفت: در این باره هم صحبت شد و توافقی برای پرداخت مبلغی به صاحبان فیلم‌ها صورت خواهد گرفت.

بر اساس این خبر ، در خبر منتشر شده از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی در این باره به انتخاب سید ضیاء هاشمی به عنوان رییس کمیته انضباطی اشاره و آمده است: «در جلسه اول شورایعالی اکران که هفته گذشته برگزار شد سیدضیاء هاشمی به عنوان دبیر کمیته انضباطی مشخص و به رئیس سازمان سینمایی جهت صدور حکم طبق آیین نامه کارگروه اکران اعلام شد.»

این در حالی است که از روز گذشته حاشیه‌هایی مبنی براینکه این حکم فقط به انتخاب ریس سازمان سینمایی بوده و رییس شورای عالی اکران (ابراهیم داروغه زاده) اطلاعی در این باره نداشته است، منتشر شد که سرتیپی در این باره به گفتن این جمله اکتفا کرد که در هر صورت در جلسه امروز شورا، بحثی بر سر این ماجرا نشد.

ابراهیم داروغه زاده ریاست شورایعالی اکران نمایش فیلم را عهده‌دار است و منوچهر محمدی، محمدقاصد اشرفی، منوچهر شاهسواری، علی سرتیپی، محسن امیریوسفی و مصطفی کیایی دیگر اعضای این شورا هستند و محمدرضا فرجی به عنوان دبیر در جلسات حضور دارد.
پخش مسابقات اکران دارند سرتیپی فوتبال عنوان سینمایی انضباطی مسابقه مربوط کمیته سینماها منتشر صاحبان فیلم‌ها منوچهر هاشمی پردیس‌هایی ابراهیم گذشته شورایعالی داروغه بگیرند سینماهای شهرستان‌ها مسئله شورای درباره هماهنگی می‌توانند سینماهایی بیشتری تومان تعداد سرگروه