برگزیده ها
درآمد ۱۶۰ میلیونی سینماها از پخش هر بازی فوتبال/ سهم تلویزیون از این سود سرشار چیست؟

مازندمجلس: بازی نخست ایران در جام جهانی در ۴۰ سالن سینما با حدود ۸۰۰۰ صندلی نمایش داده می‌شود که با نرخ بلیت ۲۰ هزار تومانی، درآمدی ۱۶۰ میلیونی را برای سینمادارها در پی خواهد داشت.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، فوتبال یکی از سرگرمی‌های پرمخاطب در همه دنیا است. این علاقه‌مندی با آغاز جام‌های جهانی معمولاً ضرایب بیشتری هم پیدا می‌کند و بر مخاطبان این بازی جهانی افزوده می‌شود.

سینمای ایران نیز در جهت افزایش هرچه بیشتر شور و هیجان تماشای بازی‌های فوتبال جام جهانی و پرکردن سالن‌های خود در ساعات مرده اکران، طرح نمایش بازی‌های فوتبال را در سینماهای کشور راه‌اندازی کرده است و اولین نمایش این طرح روز جمعه 25 خردادماه ساعت 19:30 خواهد بود.

به گفته امید ترکیان مدیر سایت سینما تیکت، در این طرح حدود 40 سینمای کشور با حدود 8 هزار صندلی به نخستین بازی تیم ملی کشورمان اختصاص یافته است و تمام فرآیند فروش به صورت آنلاین انجام می‌شود و بلیت‌فروشی در گیشه انجام نمی‌شود.

وی تأکید کرد تاکنون ۵هزار بلیت بازی نخست فروخته شده و در صورت استقبال و پرشدن ظرفیت‌ها،‌ تعداد سالن‌ها قابل افزایش است.

به همین دلیل اکثر پردیس‌های سینمایی بازی‌های جام جهانی را نمایش می‌دهند، به طور مثال پردیس سینمایی چارسو و مگامال هر کدام 4 سالن سینمای خود را در اختیار این طرح قرار داده‌اند.

نکته قابل تأمل در این طرح، قیمت بلیت‌هاست. قیمت بلیت‌ها در این طرح بین 15 تا 20 هزار تومان اعلام شده است؛ اما طبق اطلاعات سایت سینماتیکت همه سینماهای نمایش دهند بازی‌های جام جهانی بلیت 20 هزار تومانی را به فروش می‌رسانند و خبری از بلیت‌های ارزان‌تر نیست.

به فرض اینکه همان 8 هزار صندلی را در نظر بگیریم، با یک حساب ساده سرانگشتی مشخص می‌شود پخش هر بازی 160 میلیون تومان درآمد برای سالن‌های سینما دارد.

نکته دیگر در قیمتگذاری بلیت‌ها این است که چرا بازی‌هایی که نمایش آن هزینه خاصی برای سینماداران ندارد، باید بلیت 20 هزار تومانی بفروشد؟ این قیمت در حالی است که بلیت فیلم‌های سینمایی که شاید ساخت آنها ماه‌ها به طول انجامد 15 هزار تومان است و در آن سهم تهیه‌کننده و پخش‌کننده هر دو لحاظ شده است.

از سوی دیگر، تلویزیون به عنوان سازمانی که با پرداخت هزینه حق پخش بازی‌های جام‌جهانی را خریداری کرده است، در این بازار پرسود جایگاهی ندارد. باید دید واکنش معاونت حقوقی سازمان صدا و سیما به این طرح چیست؟

به گزارش فارس، نمایش بازی‌های جام جهانی فوتبال بعد از شایعه‌ها و شائبه‌های بسیار، روز گذشته (سه‌شنبه 22 خردادماه) توسط شورای عالی اکران به جمع‌بندی رسید و وارد مرحله عملیاتی شد. در این جلسه مقرر شد تا تمامی بازی‌های تیم ملی ایران به علاوه‌ بازی‌های نیمه نهایی و فینال جام جهانی در سینماهای کشور به نمایش درآید. همچنین قیمت بلیت‌های سینمای کشور برای نمایش بازی‌های جام جهانی از 15 تا 20 هزار تومان اعلام شد.
بازی‌های جهانی نمایش فوتبال تومان سینمای پخش سینماهای سینمایی اعلام تومانی هزینه ایران ندارد بلیت‌ها بلیت‌های خردادماه افزایش گزارش تلویزیون سالن‌های اکران سینما درآمد صندلی