برگزیده ها
ریزش قیمت انواع مسکوکات طلا بجز سکه تمام

مازندمجلس: تهران- ایرنا- قیمت انواع مسکوکات طلا امروز (یکشنبه) در حالی ریزش کرد که بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 120 هزار ریال افزایش به 24 میلیون ریال رسید.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هرچند به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی در پایان هفته گذشته انتشار خبر صدور گواهی پیش فروش سکه، قیمت سکه را در بازار پنج درصد تعدیل کرد اما با پایان یافتن تعطیلات عید سعید فطر، دوباره بهای آن رشد کرد.
در معاملات امروز بازار آزاد تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 400 هزار ریال کاهش داشت و به 22 میلیون و 930 هزار ریال رسید؛ هر نیم سکه نیز با افت 200 هزار ریالی به 11 میلیون و 920 هزار ریالی رضایت داد.
معامله گران، بهای فروش هر ربع سکه را با 100 هزار ریال کاهش نسبت به پنجشنبه گذشته 6 میلیون و 820 هزار ریال و سکه گرمی را با 150هزار ریال افت سه میلیون و 910 هزار ریال تعیین کردند.
در بازارهای جهانی به دلیل تعطیلی بازارها، قیمت هر اونس طلا تغییری نداشت و یک هزار و 279 دلار و 76 سنت نرخ گذاری شد اما در بازار داخلی ایران هر گرم طلای خام 18 عیار با 30 هزار ریال افزایش به 2 میلیون و 92 هزار و 800 ریال رسید.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی از بهمن ماه سال گذشته تا اوایل اردیبهشت امسال در سه مرحله، هفت میلیون و 800 هزار قطعه سکه پیش فروشی ثبت نام کرد و به این ترتیب 10 هزار و 800 میلیارد تومان از نقدینگی موجود در جامعه جمع آوری شد.
قرار است این سکه ها در بازه زمانی تا 2 سال آینده به بازار عرضه شود اما بانک مرکزی قصد دارد با انتشار گواهی پیش فروش سکه برای خریداران، نقدپذیری آن را افزایش دهد تا هم از التهابات بازار کاسته شود و هم آنهایی که با هدف سرمایه گذاری به خرید آن اقدام کرده اند، بتوانند در صورت نیاز زودتر از موعد آن را نقد کنند.
اقتصام*2025** 2023

اقتصاد

قيمت سكه طلا

بازار آزاد

بازار میلیون مرکزی گذشته گزارش ریالی گذاری افزایش اقتصادی گواهی پایان معاون انتشار ایرنا