برگزیده ها
جدول پخش شبکه مستند سیما تابستانی شد

مازندمجلس: شبکه مستند در ایام تابستان با پخش ویژه‌برنامه‌هایی بینندگانش را به نقاط بکر و زیبای ایران تماشایی می‌برد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، این شبکه در تابستان 97 ویژه برنامه هایی را درنظر گرفته که طبق زمان بندی تعیین شده در جدول پخش قرار می گیرند که به شرح زیر آمده است:


ایرانگردی با جواد قارایی

«ایرانگرد» از پرطرفدارترین برنامه های تلویزیون است که به تهیه کنندگی و کارگردانی جواد قارایی تولید می شود. قارایی مستندساز جوانی است که مدیریت گردشگری خوانده و عشقش به ایران و ایران گردی را در مستندی به همین نام باکیفیت تصویربرداری فول اچ دی به تصویر می کشد. او در این مجموعه مستند بینندگانش را به بکرترین و جذاب ترین نقاط ایران می برد تا آن ها را با جاذبه های گردشگری و شیوه زندگی، آداب ورسوم و فرهنگ اقوام مختلف کشور آشنا کند. قارایی در سری سوم «ایرانگرد» در 20 قسمت به استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، مازندران، خوزستان، گیلان، لرستان، هرمزگان ، اصفهان و .. سفرکرده و با تصاویر و روایتی متفاوت و جذاب ایران تماشایی را معرفی می کند.

برپایه این گزارش، «ایرانگرد» در ایام تابستان روزهای زوج از ساعت 22 از شبکه مستند پخش می شود و تکرار آن نیز روزهای فرد ساعت 10 خواهد بود.


آغاز دومین جشنواره تلویزیونی مستند

دور دوم جشنواره تلویزیونی مستند از 30 تیر تا 30 شهریور در این شبکه برگزار می شود و طی آن آثار مستندسازان شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21 پخش خواهد شد. دومین جشنواره تلویزیونی مستند با تغییراتی نسبت به دور اول روی آنتن شبکه مستند می رود و مستندسازان سراسر کشور برای شرکت در این دوره و ارسال آثارشان تا پایان خردادماه فرصت دارند. در دور دوم نیز آثار در سه بخش فیلم های کوتاه (تا 30 دقیقه)، نیمه بلند (30 تا 52 دقیقه) و بلند (بیش از 52 دقیقه) پخش و توسط هیئت داوران و مردم مورد داوری قرار خواهند گرفت؛ در پایان به یک فیلم برگزیده هیئت داوران و یک فیلم برگزیده مردمی در هر بخش، تندیس و جوایز جشنواره تعلق می گیرد.

«در قلب کومش» نام مستندی دیگری است که با رویکرد گردشگری در سیمای استانی مرکز سمنان تولیدشده است. این مستند که با نگاهی تازه و متفاوت به معرفی اماکن تاریخی، نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری استان سمنان می پردازد، روزهای زوج از ساعت 19 روی آنتن می رود. «مینا و نارنج» به تهیه کنندگی و کارگردانی جواد کراچی هم در 7 قسمت تولیدشده است و روزهای زوج از ساعت 20 بینندگانش را با جاذبه های گردشگری شیراز آشنا خواهد کرد.

این شبکه در تابستان 97 پخش مجموعه مستندهای «پارسین» به تهیه کنندگی مهدی منیری و «گلگشت» به تهیه کنندگی میترا روحی را در دستور کار قرار داده که براساس زمانبندی تعیین شده در آینده ای نزدیک در جدول پخش این شبکه قرار خواهند گرفت.

نسیم
ایران مستند پخش گردشگری جشنواره کنندگی روزهای قارایی جاذبه دقیقه تلویزیونی ایرانگرد تابستان پایان مستندسازان خواهند سمنان برگزیده تولیدشده داوران متفاوت کارگردانی تعیین برنامه گزارش مستندی مجموعه معرفی استان بینندگانش دومین