برگزیده ها
 سنجش ۵۱ هزار نوآموز در مازندران

اختصاصی مازندمجلس: اولین جلسه ستاد هماهنگی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سال تحصیلی 98-97 استان مازندران با حضور مسئولین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل و مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شد

مازندمجلس: سید حسین قاسمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و دبیر اجرایی طرح سنجش استان در آئین آغاز به کار این ستاد، گفت: ستاد هماهنگی اجرای برنامه سنجش در راستای برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت‌نام استان کار خود را آغاز کرده است.

قاسمی  در ادامه گزارشی از اجرای برنامه سنجش سال گذشته و چگونگی اجرای طرح و تعداد پایگاه‌ها در سال جدید ارائه و از حمایت‌ها اداره‌کل آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل تقدیر و تشکر نمود.

وی افزود: امسال 37 پایگاه سنجش با 330 نفر عوامل اجرایی در سطح استان فعال می‌باشند که نزدیک به 51 هزار نوآموز از ورودی‌های کلاس اول و پیش دبستانی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: اعضای این ستاد در زمان اجرای برنامه سنجش لازم است در فرآیند اجرای سنجش به برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و ارزیابی این طرح مهم دقت کنند تا شرایط مناسب در پایگاه‌های سنجش برای نوآموزان و والدین و مجریان این طرح فراهم آید.

دبیر اجرایی طرح سنجش استان یاد‌آور شد: برای توجیح و آموزش عوامل اجرایی پایگاه‌های سنجش امسال،  دوره‌های آموزشی، تخصصی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از جمله بینایی، شنوایی، گفتاری با هدف سنجش دقیق نو‌آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در سه منطقه استان (چالوس – ساری – بابل) برگزار گردید.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه عنوان داشت: در هر شهرستان یک نفر از کارشناسان آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش بعنوان رابط آموزش و پرورش استثنایی با پایگاه طرح سنجش انتخاب می‌شوند که پیگیری کارهای مربوط به پایگاه‌های سنجش و رفع مشکلات احتمالی به عهده آن‌هاست .

رئیس اداره استثنایی و دبیر اجرایی طرح سنجش مازندران تاکید کرد بدلیل حساسیت بالای کار طرح سنجش که در نهایت سرنوشت تحصیلی نزدیک به 53 هزار نوآموز در این پایگاه‌ها رقم می‌خورد خطاب به همه اعضای طرح اعم ازمسئولین  معاونت‌های بهداشتی استان و بابل و همچنین معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش از آنان خواست تا بازدیدها و نظارت دقیق از نحوه اجرای طرح سنجش به کیفیت برگزاری آن کمک کنند و انشالله در پایان طرح با کمترین خطا و بهترین کیفیت کار را به سرانجام برسانیم.

 در ادامه جلسه ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان طی سخنانی گفت: اجرای این برنامه در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار ضروری و مهم می‌باشد و خوشبختانه در استان هماهنگی بین دستگاه بسیار عالی و دقیق و با برنامه‌ریزی می‌باشد .

در انتهای جلسه مسئولین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل هر یک طی سخنانی ضمن تشکر از همکاری آموزش و پرورش در اجرای بهینه‎ی طرح سنجش در خصوص چگونگی انجام معاینات پزشکی نوآموزان در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت موارد ضروری را مطرح نمودند.

مازندران آموزش و پرورش مازندمجلس