برگزیده ها
 برهم زدن دفعی ساختار دیوانی کشور امکان‌پذیر نیست

مازندمجلس: عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس معتقد است دولت درصورت دریافت رأی مثبت نمایندگان برای تفکیک وزارتخانه‌ها، اقدام به کار کارشناسی کند

مازندمجلس: عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به قرار بررسی لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در صحن علنی هفته جاری مجلس، گفت: از گذشته نیز نمایندگان مجلس به ادغام وزارتخانه های دولت راضی نبودند چرا که کار کاشناسی صورت نگرفته بود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در گذشته وزارتخانه های تجارت با صنعت، مسکن با راه و همچنین سازمان های ورزش و جوانان بدون کار کارشناسی و به صورت ناگهانی با هم ادغام شده و اتفاقی که افتاد این بود که تمامی این حوزه ها در رسیدگی مغفول ماند.

وی در ادامه در خصوص تأکید بر ضرورت خصوصی سازی در ساختار دولتی کشور عنوان کرد: کوچک سازی به معنای ادغام دفعی وزارتخانه ها در دل یکدیگر نبود بلکه به این معنا بود که با کار کارشناسی ابتدا ادارات کل تغییر کنند، معاونت ها کوچک شوندو تغییرات جزئی در وزارتخانه ها صورت گیرد تا در نهایت بتوان یک ادغام کلی در دستگاهی به بزرگی یک وزارتخانه صورت داد.

یوسفیان ملا در ادامه به تصمیم دولت فعلی برای اصلاح ساختار دولت و تفکیک مجدد وزارتخانه ها اشاره و بیان کرد: در حال حاضر نیز دولت می خواهد با کار کارشناسی نشده به صورت ناگهانی وزارتخانه ها را به صورت قبل بازگرداند که این نیز دارای آسیب هایی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با تأکید بر اینکه بر هم زدن دفعی ساختار دیوانی کشور امکان پذیر نیست، اظهار داشت: قطعا مجلس شورای اسلامی نیز با اصل تفکیک وزارتخانه ها برای افزایش کارکرد آنها و جلوگیری از مغفول ماندن برخی از بخش ها در دولت موافق است اما شرایطی که دولت برای تفکیک در نظر گرفته صحیح نیست.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان تفکیک وزارتخانه های دولت را امری زمان‌بر دانست و خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد مجلس شورای اسلامی به کلیات تفکیک و اصلاح ساختار دولت رأی می دهد اما دولت نیز باید نظر نمایندگان را تأمین و نسبت به کارشناسی دقیق تر بعد از تصویب اقدام کرده و به صورت ناگهانی این تفکیک را صورت ندهد

یوسفیان ملا مجلس اقتصاد دولت مازندمجلس