برگزیده ها
عدم نیاز به اخذ مجوز برای برگزاری تجمع/ اعلام به وزارت کشور یا شورای تامین کفایت می‌کند

مازندمجلس: سخنگو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی با تاکید بر عدم نیاز به اخذ مجوز برای برگزاری تجمع، گفت: اعلام به وزارت کشور یا شورای تامین کفایت می‌کند

مازندمجلس: در خصوص جزئیات مصوبه دولت درباره تعیین محل‌هایی برای برگزاری تجمعات با تاکید بر اینکه تجمعات نباید به راهپیمایی ختم نشود، مشکلی ندارد، گفت: بر اساس مفاد قانون اساسی مصوبات مجلس باید به تایید شورای نگهبان برای اجرا توسط دولت مقننه برسد، در مورد مجوز برگزاری تجمعات نیز اعلام برگزاری به وزارت کشور و اخذ تایید یا عدم تایید لازم است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طبق قانون اساسی نیز برگزاری تجمعات و اجازه بیان اعتراضات مردمی بدون حمل سلاح یا خلاف موازین شرعی تاکید شده است. از این رو محدودیتی برای برگزاری این راهپیمایی‌ها و تجمعات نباید قائل شویم.

وی افزود: مجوز برای برگزاری تجمع و راهپیمایی لازم نیست و اعلام به وزارت کشور و شوراها تامین استان کفایت می‌کند، کما اینکه اصل 27 قانون اساسی نیز بر این موضوع تاکید دارد.

اعلام برگزاری تجمع محدود به احزاب و اصناف نیست

یوسفیان ملا یادآور شد: طبق قانون جمعیت بالای 3 نفر اجتماع محسوب می‌شود لذا در صورتی که گروهی از جمعیت قابل توجه تقاضای تجمع داشته باشند، یک نفر به عنوان نماینده مردم می‌تواند نسبت به اعلام برگزاری تجمع اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابراین اعلام برگزاری محدود به احزاب، اصناف یا تشکل‌ها نیست.

شهیندخت مولاوردی درباره محدودشدن صدور مجوز تجمعات به احزاب و اصناف، گفت: مصوبه دولت مربوط به تعیین محل برای برگزاری تجمعات بود و اصلا اشاره ای ندارد که صرفا احزاب و تشکل های صنفی می توانند تجمع کنند.

تجمعات دولت اعتراضات مجلس روحانی وزارت کشور مازندمجلس