برگزیده ها
سامانه‌ای برای ساماندهی شهریه‌ مدارس غیردولتی/ مجلس بر دریافتی‌ها نظارت می‌کند

مازندمجلس: نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد که مجلس به طور دقیق بر دریافتی مدارس غیردولتی نظارت می‌کند

مازندمجلس: با اشاره به نظارت مجلس بر دریافتی مدارس غیرانتفاعی از والدین دانش‌آموزان گفت: درخصوص شهریه‌هایی که در مدارس غیرانتفاعی از والدین دانش‌آموزان دریافت می‌شود، باید براساس قوانین و ضوابط مخصوص باشد و نباید هیچ مدرسه‌ای خارج از این ضوابط وجه اضافی از والدین دریافت کند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش پورتالی را تنظیم کرده است و در آن تمامی مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی وجود دارد و والدین دانش‌آموزان باید با مراجعه به این پورتال، از شهریه‌های پرداختی مطلع شوند و بر اساس آن پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: مجلس به طور دقیق بر دریافتی مدارس غیرانتفاعی دقت‌نظر دارد و وزارت آموزش و پرورش باید نظارت خود را بر شهریه‌های مدارس غیر دولتی افزایش دهد تا سوء استفاده‌ای از جانب این مدارس رخ ندهد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:  ضوابطی در خصوص شهریه‌های مدارس غیر دولتی تنظیم شده که باید به اطلاع والدین دانش‌آموزان برسد و اگر مدرسه‌ای غیردولتی خارج از ضوابط از آنها وجهی دریافت کند، گزارش آن به آموزش و پرورش داده شده و هم چنین به اطلاع نمایندگان مردم نیز برسانند تا به تخلفات آن مدرسه رسیدگی شود.

مجلس دولت مازندران احمدی لاشکی کمیسیون آموزش مازندمجلس