برگزیده ها
همه چیز درباره تشکیل مجمع گفت و گوی منطقه‌ای / آیا کشورهای حوزه خلیج فارس همراهی می کنند

مازندمجلس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ایران با همکاری همسایگان خود می‌تواند زمینه ایجاد مجمع گفتگوی منطقه‌ای را فراهم کند، گفت: اعتماد لازمه تحقق این منظور برای آرامش و امنیت حوزه خلیج فارس است

مازندمجلس: در خصوص پیشنهاد محمدجواد ظریف به وزیر خارجه آمریکا ضمن ارایه لیستی از مطالبات جمهوری اسلامی از آمریکایی‌ها، گفت: جمهوری اسلامی هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد زیرا تاریخ این بی‌اعتمادی را رقم زده است. آمریکایی‌ها با خروج از برجام عدم تعهد به مراودات بین‌المللی را ثابت کرده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بیت شعری مبنی بر «اظهار عجز پیش ستمگر ابلهیست/ اشک کباب باعث طغیان آتش است»، تصریح کرد: با توجه به بی‌ثباتی و عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهدات، اظهار عجز کار درستی نیست لذا اعلام مطالبات جمهوری اسلامی نباید به معنای درخواست مذاکره با آمریکا قلمداد شود.

وی تاکید کرد: نگاه دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید تاکید همه طرف‌های مذاکره و قراردادهای بین‌المللی بر پایبندی به تعهدات باشد، در غیر این صورت می‌تواند موجب طغیان بدعهدی‌های آمریکا شود.

نانواکناری با یادآوری پیشنهاد وزیر امور خارجه مبنی بر تشکیل مجمع گفتگوی منطقه‌ای در حوزه خلیج فارس، یادآور شد: مجمع نمایندگانی از همه کشورها در منطقه و مذاکره در جهت صلح و امنیت بسیار پسندیده و تاثیرگذار است، در واقع ورود به این بحث پسندیده است هرچند امکان دست‌اندازی کشورهایی چون عربستان سعودی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: عملیاتی شدن پیشنهاد آقای ظریف مبنی بر تشکیل مجمع گفتگوی منطقه‌ای، موضوع قابل بحث و بررسی است زیرا چنین مجمعی می‌تواند در تحقق اهداف منطقه تاثیر بسیار داشته باشد کما اینکه شورای همکاری خلیج فارس در منطقه فعالیت دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با همکاری همسایگان خود می‌تواند برای آرامش و امنیت حوزه خلیج فارس زمینه ایجاد مجمع مذکور را فراهم کند، اعتماد لازمه تحقق این منظور است.

نانواکناری مجلس مازندران دولت خلیج فارس مازندمجلس