برگزیده ها
نوبخت:  دولت قصوری نداشته است و عامل بی ثباتی نیست

مازندمجلس: سخنگوی دولت با یادآوری اینکه دولت تلاش کرد که پول ملی را تقویت کند، تصریح کرد: دولت قصوری نداشته است و عامل بی ثباتی نیست

مازندمجلس: در نشست خبری هفتگی خود که با حضور وزیر اقتصاد و وزیر نیرو برگزار شد، از نتایج بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان درمسابقات جام جهانی تشکر کرد و گفت: عرق و حمیت ملی ما قابل تقدیر است. درست است که تیم به مرحله بعدی راه نیافت اما بازی‌های هوشمندانه و تدافعی مقابل بهترین تیم‌های جهان داشتیم، همچنین باید از ایرانیان داخل و خارج کشور بابت حمایت از تیم ملی تشکر کنیم.

وی در ادامه به اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و افزود: پول ملی برای ما ایرانیان اهمیت دارد، زیرا قدرت خرید ایرانیان و قدرت رقابت ما به پول ملی وابسته  است. روزهای خوبی برای پول ملی ما نمی‌گذرد و دولت تلاش دارد پول ملی را تقویت کند. این تلاش‌ها با انجام مذاکرات برای رفع تحریم‌ها واتهامات علیه کشورمان آغاز شد. دولت مسیر درستی را پیمود و پول ملی تقویت شد، رشد اقتصادی ما خوب بود اما ترامپ و آمریکا علیه جهان جنگ اقتصادی راه انداخت که چین و اتحادیه اروپا با او مقابله کردند.

وی ادامه داد:‌ ما باید چه کار کنیم؟ من وجدان عمومی را به قضاوت می‌طلبم  که آیا  دولت در این وضعیت قصوری داشته است؟ دولت عامل بی‌ثباتی نیست این شرایط ناشی از زیاده‌خواهی آمریکا است.
وی با بیان اینکه از اول سال تا سه خرداد دولت بیش از ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ ۳۸۰۰ تومان و ۴۲۰۰ تومانی پرداخت کرده است گفت: ۲۱ درصد عرضه ارز ما بیشتر شده است یعنی در توازن عرضه  مشکل نداریم در سه ماهه اول امسال ۵۹.۸ درصد درآمدهای ما بیشتر شده است ۷۴ درصد درآمدهای نفتی ما بیشتر شده است. بودجه عمرانی ما ۱۱۰۰ درصد بیشتر شده و دولت ۲۲هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است و هزینه‌های جاری هم ۸ درصد بیشتر شده است.

دوبت مجلس نوبخت بازار اقتصاد مازندمجلس