برگزیده ها
مجلس خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شد

مازندمجلس: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۸۷ نفر از نمایندگان برای ترمیم کابینه را قرائت کرد

مازندمجلس: محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 تیرماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه 187 نفر از نمایندگان که خواستار ترمیم کابینه دولت شده‌اند را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمان الرحیم

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور

با سلام و احترام

به استحضار می رساند شرایط کنونی و اقتصادی کشور ایجاب می‌کند قوای سه‌گانه در جهت استحکام بیشتر نظام، جمهوری اسلامی و نیز در جهت کاهش فشار معیشتی و اقتصادی بر مردم شریف میهن اسلامی‌مان و جلوگیری از کاهش بیش از حد قدرت خرید آنها افزون‌تر از گذشته تلاش کنند.

با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، حمایت از دولت محترم برای فائق آمدن بر چالش‌های اقتصادی کشور لازم و ضروری است.

امیدواریم دولت محترم نیز این حمایت را قدر دانسته و با یادآوری عهد خود با مردم به اعتماد روز افزون مردم و مردم به چارچوب نظام اجرایی کشور را فراهم آورد.

آگاه هستیم که امروز در شرایط اقتصادی با تحریم‌ها و توطئه‌های پیچیده دشمنان این مرز و بوم و تشکیل اتاق جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران ما مواجه هستیم اما برخی ناکارآمدی‌های بخش اقتصادی دولت در این زمینه تأثیر جدی داشته است. ضرورت دارد دولت برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی متناسب با شرایط موجود داشته باشد.

به نظر اینجانبان عملکرد نامناسب مدیران ارشد اقتصادی کشور در طی سال‌های اخیر موجب بی‌اعتمادی روزافزون مردم نسبت به تصمیمات و سیاست‌های ابلاغی و اجرایی در بخش اقتصادی کشور گردیده است و این امر بازنگری در مجموعه تیم اقتصادی دولت را ضرورتی دو چندان و اجتناب‌ناپذیر می‌نماید.

اگرچه مجلس شورای اسلامی در راستای وظایف و اختیارات و با استفاده از ابزارهای قانونی پیش‌بینی شده می‌تواند نسبت به اصلاح این مهم اقدام نماید ولی از جنابعالی به عنوان منتخب مردم و رئیس دولت که مسئولیت اداره اجرایی کشور را برعهده دارید انتظار داریم تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این مهم یعنی تغییر در مجموعه مدیریتی تیم اقتصادی با رویکرد چابکی و درک حساسیت‌های کنونی با هدف هماهنگی و کارآمدی هر چه بیشتر تیم اقتصادی اقدام عاجل به عمل آورید.

دولت رئیس جمهور مجلس لاریجانی روحانی مازندمجلس