برگزیده ها
دریافت وجه هنگام ثبت‌نام طبق قانون ممنوع است/ هدایت تحصیلی به سوی رشته‌های مهارتی

اختصاصی مازندمجلس: عسگری نیکزاد امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: هدایت تحصیلی به سمت و سوی رشته‌های مهارتی می‌رود به طوری که 40 الی 50 درصد دانش آموزان در این رشته‌ها تحصیل کنند

مازندمجلس:  عسگری نیکزاد ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران  با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی به نوعی کمک کار خوبی برای دولت هستند، تصریح کرد: شهریه مدارس غیردولتی مشخص بوده و هزینه‌های فوق برنامه غیرداوطلبانه است و اجباری وجود ندارد.

دریافت وجه هنگام ثبت‌نام دانش آموزان بابیان اینکه دریافت وجه هنگام ثبت‌نام طبق قانون ممنوع است اظهار داشت: گرفتن هر وجهی جز پول بیمه، کتاب ممنوع است.

نرخ شهریه مدارس غیرانتفاعی طبق استانداردهایی ازجمله فعالیت‌های فوق‌برنامه، تجهیزات، شرایط منطقه‌ای و نرخ تورم رسمی توسط شورای سیاست‌گذاری وزارت آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و هیچ دخل و تصرفی توسط مدیر و مؤسس انجام نمی‌شود.

نیکزاد با بیان اینکه 44 هزار و 255 دانش آموزان مازندران امسال در پایه اول تحصیلی روانه مدارس می‌شوند، افزود: تراکم دانش آموزان ابتدایی در مدارس دولتی 24 نفر برای اول ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه 37 پایگاه سنجش بینایی و شنوایی سنجی در مازندران فعال خواهد شد، تصریح کرد: نیمی از دانش آموزان در مدارس را دختران و همین میزان را پسران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به استقرار پایه ۱۲ در سال جاری گفت: هنرستان‌ها نیز در سال تحصیلی جاری سه‌ساله خواهند شد ازاین‌رو به فضا در بخش کلاس و کارگاه و تجهیزات نیاز داریم.

نیکزاد درباره استقرار پایه ۱۲ اظهار داشت: از آبان سال قبل به مدیریت کردن در این بخش توجه کردیم و شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببریم تا دانش آموزان آسیب نبینند. 

پوشش یکسان فرصت خوبی است که برای پوشش یکسان دانش آموزان در مدارس اقدام کنیم. وی افزود: هم اکنون بیش از 20 هنرستان استان که در رشته طراحی دوخت فعالیت دارند برای پوشش حجاب در مدارس مازندران فعال شده و نوعی اشتغالزایی است.

عسگری نیکزاد درباره مربیان حق‌التدریس بابیان اینکه مربیان باید بر اساس ضوابط و شرایطی جذب شوند و در استان ۵۱۱ نفر به‌صورت حق‌التدریس جذب شدند و ۷۶۳ نفر همچنان بلاتکلیف هستند.

نیکزاد درباره تغییر و تحول در آموزش‌وپرورش استان افزود: تغییرات و تحول کاری و تخصصی خواهد بود و تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار نخواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه کتاب جغرافیا در سال تحصیلی جدید تغییر می‌کند و اصلاحات سال قبل برطرف می‌شود، افزود: مسئولان امر و نمایندگان مجلس در این زمینه در وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنند.

در آخر شماره‌ی پیامک اختصاصی جهت ارتباط با مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران به منظور ارائه‌ی گزارش تخلف مدارس به اطلاع عموم رسید.

شماره تماس: 09399956445

دریافت وجه هنگام ثبت‌نام طبق قانون ممنوع است/ هدایت تحصیلی به سوی رشته های مهارتی