برگزیده ها
تبعات فرمان مهاجرتی ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع ۶ کشور به آمریکا چیست؟

مازندمجلس: عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس معتقد است فرمان منع ورود اتباع ۶ کشور به آمریکا از آن رو غیرانسانی است که بسیاری از افراد اعم از برخی نخبگان گرفته تا بیماران نیاز به ورود به خاک این کشور را دارند

مازندمجلس: یوسفیان ملا با اشاره به تأیید فرمان مهاجرتی ترامپ از سوی دیوان عالی آمریکا گفت: البته هر دولتی این حق را دارد که برای کشور خود مقرراتی طرح کند که ترامپ نیز این کار را برای ایالات متحده کرده است اما بعد روانی این تصمیم خروجی جالبی ندارد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تصمیمات غیرمنطقی ترامپ روز به روز سیاست های این کشور را به مردم دنیا بیشتر می شناساند، عنوان کرد: غرور و تکبر به گونه ای آمریکایی ها را فرا گرفته که خود را از تمام دنیا سر تر می بینند.

وی افزود: طی سال ها شرایط آمریکا به گونه ای بوده که خیل عظیمی از نخبگان دنیا در این کشور جمع شده اند و ایالات متحده تبدیل به کشوری شده که رفت و آمد نخبگان و دانشمندان به آن زیاد است از این رو بهتر است درهای این کشور به سمت همه باز باشد.

یوسفیان ملا ادامه داد: شرایط آمریکا به گونه ای بود که بسیاری از مردم خود را با کشتی و با سختی به آمریکا رسانده و آمریکا را به اینجا رساندند اما اکنون آمریکا برای مردم دنیا شرط و شروط می گذارد و وجدان بشری را رعایت نمی کند.

وی ادامه داد: آنها هیچ تفاوتی میان افراد عادی و نخبگان برای صدور ویزا قائل نیستند و حتی اهمیتی به بیمارانی که شرایط جسمی خاص داشته و نیاز به درمان در آمریکا دارند نمی دهند که این اقدامات ضد انسانی است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ایران نیز در اقدامی متقابلانه صدور ویزا برای آمریکایی ها را لغو کرده، خاطرنشان کرد: کره شمالی نیز علیرغم مذاکرات صورت گرفته همچنان در لیست فرمان مهاجرتی ترامپ قرار دارد چرا که تا کنون توافق های عمومی صورت گرفته اما زمانی که وارد جزئیات شوند، کره شمالی نیز از این ممنوعیت حذف می شود.

دیوان عالی ایالات متحده بر فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع چندین کشور عمدتا مسلمان به این کشور، صحه گذاشت. پیشتر دادگاه‌های فدرال ایالات متحده این ممنوعیت را غیر‌قانونی ارزیابی کرده بودند ولی دیوان عالی ایالات متحده روز سه شنبه فرمان مهاجرتی ترامپ را با ۵ رأی موافق در برابر ۴ رأی مخالف، تایید کرد.

یوسفیان ملا ترامپ آمریکا برجام ایران مجلس مازندمجلس