برگزیده ها
امنیت تنها فاکتور جذب گردشگر نیست/ نباید در خصوص تبلیغات منفی علیه کشور انفعالی عمل کرد

مازندمجلس: عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس معتقد است امنیت مهمترین پارامتر جذب گردشگر است ولی تنها فاکتور نیست

مازندمجلس: با اشاره به رتبه پایین کشورمان در جذب گردشگر خارجی در منطقه گفت: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند ولی رویکرد مسئولان در این خصوص قابل قبول نیست.

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهم‌ترین مولفه‌ای که در توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم است، زیرساخت‌های گردشگری است  که در کشور مناسب نیست و علی‌رغم اینکه کشورمان از هر لحاظ  برای جذب گردشگر خارجی قابلیت‌های مناسبی از قبیل جنگل‌های بکر، کویر فوق‌العاده، سواحل بسیار زیبا و آثار باستانی با قدمت دارد و با وجود اینکه ایران جزو 10 کشور برتر در این حوزه است، ولی این مزیت‌ها به دلیل عدم توجه دولت به توسعه صنعت گردشگری مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که در جذب گردشگر خارجی وجود دارد بافت فرهنگی موجود در کشور است که ظرفیت‌های لازم را ایجاد نکرده است؛ در این خصوص برخی از مسئولین فرهنگی کشور اعتقاد دارند با حضور گردشگر خارجی، امکان انتقال فرهنگ غربی به کشور وجود دارد، ولی تاریخ این کشور ثابت کرده که هر کسی وارد ایران شده، از تمدن و فرهنگ ایرانی تأثیر پذیرفته است؛ لذا این تفکر اشتباه است و فرهنگ ایرانی در طول تاریخ متأثر از هیچ کشوری نبوده و برخی از مسئولین در این خصوص اشتباه می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امنیت مهمترین پارامتری است که یک کشور برای جذب گردشگر باید داشته باشد و کشورما که از لحاظ امنیتی بالاترین درجه را برخوردار است و با توجه به مناطق گردشگری در کشور ما زیاد است، بنابراین باید مورد استقبال گردشگران خارجی و در نتیجه باعث شکوفایی اقتصادی و ارز‌آوری برای کشور شود.

وی بیان کرد: متاسفانه در کشورهای دیگر علیه کشورمان تبلیغات منفی وجود دارد و نباید در این خصوص انفعالی عمل کرد و باید در معرفی آثار باستانی و نقاط گردشگری، تبلیغات گسترده و میدانی صورت بگیرد تا سبب ورود گردشگر خارجی و جذب توریست به کشور شد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت، سازمان‌میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با همکاری یکدیگر تبلیغات وسیعی در حوزه صنعت گردشگری صورت دهند تا در این حوزه بتوان در جذب گردشگر خارجی رتبه‌های بالایی را منطقه و جهان کسب نمود.

گردشگری توسعه امنیت مازندمجلس