برگزیده ها
لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به معنای الحاق به FATF نیست

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به معنای الحاق جمهوری اسلامی به FATF نیست.

مازندمجلس: در خصوص لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: دولت چهار لایحه برای مقابله با تروریسم به مجلس ارایه کرد که لایحه اصلاح قانون مبارزه با تروریسم یکی از آنهاست و به دلیل اختلافاتی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شورای نگهبان نیز هنوز نظر خود درباره دیگر لوایح را اعلام نکرده است، در صورت تایید شورای نگهبان لوایح قابل اجرا می‌شود. یکی از لوایح هم الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است که برای دو ماه مسکوت مانده است.

وی افزود: این لوایح و لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به معنای الحاق جمهوری اسلامی به FATF نیست. این لوایح بخشی از ساز و کارهایی است که کشورهای مبارز تروریسم باید آنها را به تصویب برسانند.

نجفی خوشرودی یادآور شد: بند اول لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم درباره مصادیق مجدد به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شده است، جمهوری اسلامی به صراحت مصادیق را مطرح و حق شرط‌هایی هم لحاظ کرده تا در مواردی که مصادیق مغایر دیدگاه‌های جمهوری اسلامی باشد، قبول نکنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در مواردی که درباره مقابله با تروریسم تعریف متفاوتی داشته باشد، مصادیق دیگر کشورها را نخواهد پذیرفت.

علی نجفی خوشرودی تروریسم امنیت مازندمجلس