برگزیده ها
امسال سال رونق پروژه‌های عمرانی مازندران باشد

مازندمجلس: استاندار مازندران با اشاره به اینکه کم‌کاری ادارات در اجرای پروژه‌های عمرانی پذیرفتنی نیست گفت: امسال سال رونق پروژه‌های عمرانی مازندران باشد.

مازندمجلس:  محمد اسلامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه دشمنان در صدد سیاه‌نمایی و القای ناکارآمدی نظام هستند اظهار داشت: آن‌ها سعی دارند با اعمال تحریم‌ها، مراودات و ممر اقتصادی ما را سد کنند و کشور را از پای درآورند، فارغ از این که ملت بزرگ ایران اسلامی که در دفاع مقدس در برابر آنان ایستادگی کرد، امروز در اوج عزت و اقتدار است.

وی با بیان اینکه باید با تلاش و جهاد شبانه‌روزی، کارآمدی نظام را به اثبات برسانیم، افزود: باید با هرگونه حرکتی که ذهن مردم را تخریب می کند، مبارزه کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید فرآیندها اصلاح شود و زمان پاسخگویی به مردم کوتاه شود، گفت: افزایش رضایتمندی مردم در سال 97 باید به صورت قاطع دنبال شود و با کسانی که در این مورد سهل انگاری کنند، برخورد می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه با کسانی که سیاه نمایی می‌کنند باید برخورد شود و با نقد منصفانه و درست نیز برخورد صحیح صورت گیرد، افزود: نگاه‌بخشی در استان نداریم. همه باید به دنبال ضابطه واحد باشند. نگاه همه بخش‌ها، باید نگاه سازنده، یکپارچه و توسعه متوازن و پایدار به مازندران باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران با اشاره به اینکه امروز نگاه محوری؛ به رونق تولید و اشتغال است، گفت: هیچ واحد تولیدی در مازندران وجود ندارد که برایش وقت اختصاصی مناسب نگذاشته باشیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه اشتغال تعهد شده در استان باید اتفاق بیفتد و تصمیمات اتخاذ شده برای کار و تولید با جدیت اجرا و نظارت شود، افزود: باید تلاش کنیم تا مسیر برای توسعه اشتغال استان باز شود. متاسفانه عده‌ای نمی‌خواهند حقیقت اقدامات انجام شده دولت را ببینند. 

وی با اشاره به این‌که فرصت‌های صادرات دریای خزر، فرصت ویژه ای است، گفت: صادرات مرکبات از شش هزار تن در سال 95 به 23 هزار تن در سال 96 رسیده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به اینکه منابع اندک است و باید صرفه‌جویی با جدیت در دستور کار قرار گیرد، گفت: گسترش فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌ها یک جهاد واقعی است که باید اتفاق بیفتد و هر دستگاهی که در هزینه‌ها صرفه جویی کند در تخصیص‌ها به آن توجه ویژه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که باید خلق منابع کنیم و پروژه‌های استان را به پیش ببریم، افزود: امسال باید سال رونق پروژه‌های عمرانی مازندران باشد و دستگاه‌ها نباید به بهانه کمبود منابع، در این خصوص کم کاری کنند.

استاندار با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در استان باید رونق یابد، گفت: سند اقتصاد مقاومتی باید پردازش و پروژه‌های آن فعال و به سند کارآمد تبدیل شود.

اسلامی تغییر اقلیم را موضوعی جدی دانست و گفت: پایش نزولات آسمانی و منابع آب باید مستمر باشد. سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان باید در برنامه‌ریزی‌ها به این مسئله توجه جدی کنند.

استانداری مازندران عمران توسعه مازندمجلس