برگزیده ها
سرمایه‌گذاری ۶هزار میلیاردی بخش خصوصی در حوزه تصفیه‌خانه شهری

مازندمجلس: عضو کمیسیون عمران مجلس از سرمایه‌گذاری ۶هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه اجرای طرح های تصفیه‌خانه شهری خبر داد.

مازندمجلس: نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به نشست اخیر کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، گفت: این نشست با هدف بررسی نحوه اجرای ماده 37 قانون برنامه ششم توسعه برگزار شد، البته نشست اخیر، چندمین جلسه کمیته برای بررسی وضعیت آب و فاضلاب کشور بود.

دامادی ادامه داد: بر اساس ماده 37 قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است که تمهیدات لازم را برای افزایش 25 درصدی پوشش شبکه فاضلاب شهری کشور تا پایان برنامه انجام دهد و در این مسیر می توان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه داخلی و خارجی استفاده کرد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، می بایست تاکنون حدود 17 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های تصفیه خانه شهری و ساماندهی پساب فاضلاب در کل کشور سرمایه گذاری می شد، اما متأسفانه از برنامه عقب هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی بحث توسعه تصفیه خانه های شهری و بازگردانی پساب بسیار دارای اهمیت است، زیرا پساب های فاضلاب نقش اساسی در تخریب محیط زیست دارند.

دامادی گفت: از طرف دیگر با توجه به کمبود منابع آبی در کشور، از منابع آبی حاصل از بازگردانی پساب و تصفیه آن، می توان در تأمین آب مورد نیاز کشاورزی استفاده کرد.

رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس، از سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه اجرای طرح های تصفیه خانه شهری و ساماندهی پساب فاضلاب در کشور خبر داد و گفت: امیدوارم با همکاری دستگاه ها در آینده ای نزدیک حجم سرمایه گذاری در این حوزه افزایش چشمگیر داشته باشد.

محمد دامادی کمیسیون عمران مجلس پسماند