برگزیده ها
احمدی لاشکی: وزارت علوم باید برای حفظ دانشجویان خارجی تلاش کند

مازندمجلس: نماینده مردم نوشهر و چالوس بیان داشت: مجلس در حال پیدا کردن راهکاریی برای خروج دانشجویان خارجی است تا تعداد آنها کاهش پیدا نکند.

مازندمجلس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به خروج دانشجویان خارجی از ایران به دلیل افزایش قیمت دلار گفت: نمی‌توان به راحتی خروج این دانشجویان را پذیرفت و باید میزان جذب دانشجویان خارجی را در کشور بالا برد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مطابق برنامه پنج ساله ششم توسعه سهم دانشجویان خارجی در کشور باید افزایش یابد، افزود: براساس اعلام معاون آموزشی وزیر علوم سهم دانشجویان خارجی در کشور باید 5 درصد باشد، اما عملا این رقم حتی یک درصد هم نیست و با شرایط پیش آمده همین تعداد را هم نمی‌توان حفظ کرد و بسیاری از دانشجویان به ویژه تبعه افغان به دلیل ناتوانی در تامین ارز از ایران خارج می‌شوند.

احمدی‌لاشکی بیان کرد: سازمان امور دانشجویی وزارت علوم باید برای حفظ دانشجویان خارجی تلاش کند و اکنون بهترین زمان برای جذب آنهاست، زیرا قیمت دلار افزایش یافته و در مقابل اعتبار پول کشورمان کاهش یافته است لذا می‌توان با کمک مسئولان درباره این موضوع تدابیری اندیشید.

نایب دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: دانشگاه خصوصی واسدای ژاپن برای جذب دانشجویان خارجی بیشترین تدابیر را داشته‌ است به طوری که حتی رستورانی با غذای حلال برای دانشجویان مسلمان خود آماده کرده یا از سه استاد ایرانی دانشگاه شریف برای حضور در هیئت علمی خود استفاده کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی همچنین با اشاره به انصراف دانشجویان تبعه افغان از تحصیل در دانشگاه‌ها به دلیل افزایش قیمت دلار گفت: وزارت بهداشت و درمان در همکاری با وزارت علوم و تحقیقات و هچنین کمیسیون آموزش در حال پیدا کردن راهکاریی برای این موضوع هستند تا تعداد دانشجویان خارجی کاهش پیدا نکند

احمدی لاشکی مجلس کمیسیون آموزش دانشجو وزارت علوم