برگزیده ها
در بین مدیران ورزشی بهشهر همدلی وجود ندارد

اختصاصی مازندمجلس: مصطفی باقری از سال ۱۳۸۲ در ورزش بوکس حضور دارد و در حال حاضر به عنوان مربی این ورزش مشغول به فعالیت است

اختصاصی مازندمجلس:مصطفی باقری از سال ۱۳۸۲ در ورزش بوکس حضور دارد و در حال حاضر به عنوان مربی این ورزش مشغول به فعالیت است؛ باقری سابقه‌ی سه سال مربیگری در خلیل شهر را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

ورزش بوکس بهشهر با وضعیت فعلی پیشرفت نخواهد کرد

مصطفی باقری با اشاره به معضلات ورزش بوکس در شهرستان بهشهر، بیان داشت: یکی از معضلاتی که ورزش بوکس بهشهر گریبانگیر آن است حضور چهره‌های غیر ورزشی در رده‌های مدیریتی است. در زمان حضور کوروش ابراهیمی پیشرفت به طور چشمگیر در ورزش بوکس شهر دیده می‌شد اما مدت‌هاست که به دلیل انتخاب مدیران غیرمناسب این ورزش به حالت ساکن درآمده است.
وی ادامه داد: بوکس بهشهر دارای ظرفیت‌های مدال‌آور در مسابقات کشوری و بین‌المللی است؛ از جمله بوکسورهای مدال‌آور در مسابقات بین المللی می‌توان به محمد صالحی اشاره نمود.
باقری همچنین افزود: محمد صالحی چند ماه بعد در ارمنستان مسابقه‌ای دارد اما با اوضاع فعلی هیئت بوکس بهشهر که همچنان بدون رئیس اداره می‌شود، در اعزام دچار مشکل خواهد شد. مخصوصا که هیچ اسپانسری از طرف هیئت بوکس و غیره در حمایت از چنین ورزشکاری اعلام آمادگی نکرده است.

هرکس به فکر خودش است و استعدادهای ورزش بوکس در بهشهر درحال افول‌اند

این مربی ورزش بوکس، عنوان کرد: برای انتخاب رئیس هیئت بوکس بهشهر مشکلات متعددی وجود دارد که از جمله آنان می‌توان به تفرقه بین مربیان و نیز عدم مدیریت صحیح از سوی رئیس تربیت بدنی بهشهر اشاره نمود. در حال حاضر ورزشکاران مقام دار زیادی در باشگاه های متعدد در حال فعالیت هستند و با این اوضاع احتمال کناره‌گیری آنان همچون دیگر افراد این حوزه وجود دارد. در شهری که استعدادها و ورزشکاران دارای مقام بین المللی حضور دارد، نبود رئیس هیئت بوکس غیر قابل باور است!

عدم حمایت از جوانان باعث دلسرد شدن افراد حاضر در این حوزه شده است

باقری عنوان کرد: ورزشکارانی که به تازگی می خواهند به ورزش بوکس بپیوندند و چه کسانی که از قبل در این ورزش حضور داشتند در حال حاضر به خاطر سوء مدیریت از سوی مدیران شهری برای تربیت بدنی این ورزش را کنار گذاشتند.
چرا باید شرایط به این سمت میل کند که با عدم مدیریت مؤثر، استعدادهای این ورزش تصمیم بر ترک کردن آن بردارند؟
اگر همدلی و یکپارچگی در بین مدیران ورزشی وجود داشت، حتماً شاهد رشد روزافزون این ورزش با وجود چنین ظرفیت‌هایی بودیم؛ انتظارات زیادی از شخص خاصی نداریم اما لازم است تا رئیس هیئت بوکس، فردی ورزشکار باشد تا سختی‌های ورزش را درک کرده باشد و آن موقع است که می‌توان مقداری درخصوص حمایت از بوکس بهشهر خیالمان آسوده باشد.

رئیس تربیت‌بدنی بهشهر باید با تمام قدرت برای ایجاد شرایط مطلوب قدم بردارد

وی افزود: در جلسات متعدد با رئیس اداره ورزش و جوانان بهشهر بارها عنوان شد که گزینه‌های متعددی برای انتخاب رئیس هیئت بوکس وجود دارد اما اگر نمی‌توانید، با رأی‌گیری و یا سپردن این انتخاب به مسئولان استانی ورزش بوکس بهشهر را از این وضعیت نجات دهید.

رئیس هیئت بوکس باید از جنس همین خانواده باشد

باقری گفت: رئیس هیئت بوکس باید بوکسور باشد و ورزشکار این حوزه را بخوبی درک کند، خوس‌اخلاق و جوانمرد باشد، با سواد باشد و بتواند با حضور تغییرات ملموس ایجاد نماید. از جمله افرادی که درحال حاضر می‌تواند نجات‌بخش این ورزش در بهشهر باشد، باید از کوروش ابراهیمی نام برد؛ امید است که مسئولان با یک انتخاب صحیح بتوانند شرایط را برای ورزشکاران مطلوب سازند.

هیچ‌گونه‌ تسهیلاتی برای بوکسورها در بهشهر وجود ندارد
این مربی با سابقه بوکس در پایان گفت: سالن بوکس دارای امکاناتی در بهشهر وجود ندارد این درحالی است که مربیان بوکس نیز به برگزاری کلاس‌های خصوصی روی آوردند که متأسفانه کارشکنی‌های متعددی مبنی بر لغو کلاس‌ها از سوی تربیت بدنی صورت گرفت.
بحث اصلی این است که اگر تسهیلات از سوی هیئت داده نمی‌شود، نباید در مقابل تسهیلاتی که مربیان بطور شخصی در کلاس‌های خود دارند بایستند و با لغو کلاس‌ها باعث افت انگیزه‌ی پیشکسوتان و یا مربیان این ورزش گردند.
مشکل حمایت نکردن از مربیان نیست، مشکل عدم همدلی در بین مسئولان است.

 

مازندران ورزش بوکس مدیریت بهشهر