برگزیده ها
جدیت در جدایی ورزش از سیاست

اختصاصی مازندمجلس: کیومرث شیریان بنیان‌گذار ورزش بوکس از سال ۱۳۶۸ در بهشهر، رئیس کمیته اجرایی هیئت بوکس استان و داور بین‌المللی است

اختصاصی مازندمجلس:کیومرث شیریان بنیان‌گذار ورزش بوکس از سال ۱۳۶۸ در بهشهر، رئیس کمیته اجرایی هیئت بوکس استان و داور بین‌المللی بوکس است و در همان دوره‌ی نخست توانست تیم مطرحی از بهشهر را به استان معرفی کند. معضلات ورزش بوکس در شهرستان بهشهر بهانه‌ای شد تا به سراغ شیریان برویم و گفت‌و‌گویی ترتیب دهیم. متن این مصاحبه در ادامه می‌آید:

در سال‌های گذشته ورزشکارانی را در سطح ملی، آسیایی و بین‌المللی معرفی کرده‌ایم

کیومرث شیریان در آغاز صحبت با اشاره به ظرفیت‌های ورزش شهرستان بهشهر، گفت: در شهرستان بهشهر ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به کوروش ابراهیمی، حسینعلی شیرازی و سید سینا قلعه‌بندی اشاره نمود. به‌طور کلی ستادها بیش‌تر در مسابقات بین المللی آسیایی و ملی توانسته‌اند خودی نشان دهند و افتخارات افراد گذشته را ادامه دهند.

 

یک‌سری سوءتفاهم‌ها دست به دست هم دادند تا شرایط ورزش بوکس بهشهر به این شکل درآید

بنیان‌گذار رشته بوکس در شهرستان بهشهر، عنوان کرد: شهر بهشهر با پتانسیل بالا چه در ورزش بوکس و چه در زمینه مدیریتی طی سالیان گذشته توانسته افراد مطرحی را که در رده ورزشی به عنوان ورزشگاه و چه در رده‌های مدیریتی به عنوان مدیر ارائه دهد که حتی مدیران ورزشی این شهرستان توانستند در رده‌های اجرایی برگزاری مسابقات نیز خوش بدرخشند.
وی ادامه داد: هیئت ورزش بوکس بهشهر در طی این چند سال، رئیس‌های متعددی را به خود دیده است اما در حدود یک سال است که بدون رئیس بکار خود ادامه می‌دهد. به طور کلی به علت اینکه رؤسای هیئات ورزشی از این جنس نبودند؛ زمان مدیریت آنان نیز کوتاه بود کسی که هر یک از آنان به نوبه‌ی خود در پیشرفت چند قدمی این رشته موثر بودند اما چه زیباست افرادی در میدان باشند که توانمندی اداره و معلومات کامل رشته را داشته باشند.
این پیشکسوت ورزشی افزود: افراد مختلفی را در همین خصوص داریم؛ شخصی مانند کوروش ابراهیمی که هشت سال پیش به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت بوکس بهشهر فعالیت کردند، توانستند تیم این شهرستان را در سطح استان مطرح کنند و با هماهنگی ایجاد شده بین تمامی اعضا کارها بخوبی در حال طی شدن بود. کوروش ابراهیمی درحال حاضر رئیس کمیته داوران استان است و مدتی در کمیته داوران کشور نیز حضور داشته‌ است. در انتخاب رئیس هیئت بوکس مقداری تمایز بین نظرات مسئولان و با تجربه‌های این رشته بوده و ما به این موضوع ایمان داریم که دوستان قطعاً بدنبال ترقی این رشته‌ی ورزشی هستند اما چقدر بهتر است که نظر شخصی آقایان به تنهایی تأیید و از بیرون نیز تأثیرپذیری کم‌تر شود تا شاهد چنین لطمه‌ خوردن‌هایی به پیکر ورزش بهشهر نباشیم.
شیریان گفت: لازم به ذکر است که در این آشفته بازار، سید سینا قلعه‌بندی بعنوان نماینده‌ی ورزش بوکس بهشهر در تیم ملی بوکس ایران حضور دارد.

 

 تقریباً 50 درصد هیئت بوکس استان مازندران در بهشهر خلاصه می‌شود

داور بین‌المللی بوکس، عنوان کرد: برابر چنین اختلافاتی تصمیم بر حضور در شهر رستمکلا گرفتم و در طی این مدت تیم بوکس رستمکلا در مسابقات قهرمانی استان که به میزبانی این شهر بود توانست عنوان نائب قهرمانی را بدست آورد و افرادی نیز برای قهرمانی کشور اعزام شدند؛ به‌نوعی ماحصل کار ما در شهرهای همجوار نشان دهنده‌ی مطلوب بودن بستر زمینه‌ی این ورزش در بهشهر است. اما نکته‌ی جالب توجه این‌جاست که چطور ممکن است نامی از ما و دیگر دوستان که حدود 27 سال برای ورزش بوکس شهر خودمان زحمت کشیده‌ایم، در هیئت بوکس بهشهر نیست!
وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که افرادی ندانسته درحال ضربه زدن به ورزش بوکس بهشهر و استان هستند اما در نقطه‌ی مقابل با همکاری و همدلی بین اهالی ورزش و مدیران می‌توان شاهد بهبود شرایط بود. اگر ما افراد کاربلدی نیستیم، چطور ممکن است که در شهرهای دیگر نتیجه‌های مطلوب بدست می‌آوریم؟ چطور از توانمندی افراد صاحب‌نام در شهر استفاده نمی‌شود؟

 

حرمت‌ها و احترام‌ها را باید نگه‌ داشت و از نقطه نظرات پیشکسوتان باید استفاده کرد

کیومرث شیریان با اشاره به جایگاه پیشکسوتان، اظهار کرد: بطور کلی مدیران حوزه‌ی ورزش برای ما دارای اهمیت هستند اما لازم است بعضی حرمت‌ها نگه داشته شود؛ هم برای مدیران و هم برای مربیان و کسانی که خود یک روزی ورزشکار بودند و امروزه به عنوان پیشکسوت در این عرصه حضور دارند. چنین مسائلی باعث پیشرفت این ورزش نخواهد شد که هیچ، بلکه تنها باعث افت ورزش بوکس و نیز از دست رفتن استعدادها و استفاده‌ی نابسامان از ظرفیت‌های شهرستان می‌شود. این‌طور نباشد که با برخی تفرقه‌افکنی‌ها به پیشکسوت‌ها و با تجربه‌های این حوزه که در گذشته دارای افتخارات متعددی‌اند، توهین شود و یا زیرسوال بروند همانطور که در گذشته نیز گفته می‌شد که حرمت امام‌زاده را متولی نگه می‌دارد.
وی ادامه داد: این ورزش در بهشهر نیازمند یک مدیریتی است که از نقطه نظرات پیشکسوتان استفاده کند، مدیر و مدبر باشد تا بتواند مسائل مطرح شده در این چند سال را حل کند و نیز بتواند دستورات صالح‌تری را اعلام کند. این مدیر می‌بایست از اهالی ورزش بوکس باشد و خود بتواند از نزدیک مشکلات ورزشکاران را درک کند.
شیریان در پایان گفت: ما در سال گذشته هیئت یکپارچه و منسجمی نداشتیم و برابر تصمیماتی که قرار بود گرفته شود تا شخص رئیس هیئت ورزش بوکس مشخص گردد و نشد، جلسه‌ای هم با اعضای شورای اسلامی بهشهر نداشتیم؛ دوستان ما در این ورزش همواره بر این موضوع که ورزش باید از سیاست جدا باشد؛ جدیت دارند اما اگر احساس شود در نقطه‌ای می‌توانند کمک حال ورزش باشند، حتماً از هم‌اندیشی و همفکری با آنان استفاده خواهیم کرد.

بوکس بهشهر مازندران مدیریت سیاست