برگزیده ها
احمدی لاشکی: دولت به تغییر وضع موجود علاقه ندارد

مازندمجلس: احمدی لاشکی در نطق میان دستور گفت: متاسفانه برخی به هرنحوی به دنبال فرار از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند.

مازندمجلس: در نشست علنی امروز ( سه شنبه 3 مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: تقارن مهر، محرم و دفاع مقدس پیوند ناگسستنی علم و ایمان است که قله های رفیع کامیابی را در کامل ترین مدرسه و دانشگاه نمایان می سازد، در ایام دهه اول محرم همگان درحوزه انتخابیه خویش درمیان مردم شریف حضور داشته و از نزدیک با نگاه های مردم مباحثی را لمس کردید که حرف های فراوانی داشت.

دستگاه قضایی با فساد سیستمی چه کرده است؟

نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس شورای اسلامی، افزود: مردم می پرسند وضع اقتصادی کشور چرا اینگونه آشفته است و دولت چه می کند، دستگاه  قضایی با فساد سیستمی درجامعه و با غارتگران بیت المال چه کرده است، آری می پرسند شما نمایندگان دربرگرداندن اعتماد عمومی مردم  به دولت و نظام چه کرده اید؛  به ذهن می رسد که دولتمردان و تیم اقتصادی دولت علاقه ای به تغییر وضع موجود ندارند، دولت در وسط بحران اقتصادی است، اما  درچین و هند سفیر دارد؛ البته وزیر اقتصاد و کار هم در دولت نیست.

تیم اقتصادی دولت نیازمند کار جهادی است

وی تصریح کرد: البته وزیر صنعت هم نیم بند است، از طرفی قیمت دلار هم آنچنان بالا رفته است، مهر سال 96 قیمت دلار 3800 تومان و مهر سال 97 بیش از 16 هزار تومان است، یعنی رشد بیش از 400 درصدی دریکسال که قابل قبول نیست؛ آقای رییس جمهور تیم اقتصادی شما نیاز به کارجهادی دارد، نیاز به نیروی جوان، انرژی و حرکت دارد، متاسفانه اوضاع موجود چنین نیست؛ چرا دولت نتوانست برخی وزرای ناکارآمد را کنار بگذارد و این کار رابه مجلس سپرده است.

برخی وزرا باید از کار کناره گیری کنند

این نماینده مردم درمجلس دهم، گفت: ای کاش دولت می توانست با استخدام یک تعدادی نقاش که چهره های برخی وزرا را در آیینه نقاشی می کردند به آنان می فهماند که زمان زمامداری برخی وزرا در وزارتخانه ها به سر رسیده است، این همان کاری است که درانگلستان پس از آنکه چرچیل این کشور را از تلاطم جنگ عبور داد  و حاضر نبود جای خود را به جوانان بدهد، نقاشی با تصویر وی آیینه  به آن نشان داد که وقت رفتن است.

برخی به دنبال بی توجهی به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند

احمدی لاشکی خطاب به جوانان ایران، افزود: اخیرا مجلس شورای اسلامی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به تصویب رسانده است، تا آنها چهره خویش را در آیینه ببینند، اما عده ای به هرنحوی به دنبال فرار از  افتخار بازنشستگی هستند؛ یعنی به گوش می رسد درصدد مراجعه به متولیان یعنی بنیادشهید و امور ایثاگران هستند تا شاید با افزایش درصد جانبازی بتوانند درجایگاه خویش بمانند تا افتخار بازنشستگی نصیب آنها نشود.

بنیاد شهید نسبت به برخی بی قانونی ها مراقب باشد

وی خطاب به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: مراقب باشید که البته دستگاه های نظارتی نیز باید مراقبت کنند، شنیده می شود در این روزها عده ای با نیت عدم شفافیت اموال و دارایی خویش به دنبال تغییرنام و نام خانوادگی خویش هستند، لذا ریاست سازمان ثب احوال باید در این خصوص هوشیار باشد.

توجهی به آموزش و پرورش و شرایط معلمان نمی شود

این نماینده درخصوص مشکلات آموزش و پرورش، گفت: اگر می بینید امروز 15 میلیون پرونده درمحاکم قضایی کشور وجود دارد، یعنی حداقل 30 میلیون نفر شاکی و متشاکی درگیرند، اگر اخلاق درجامعه رنگ باخته و رو به زوال است، همچنین دروغ، تهمت ، غیبت و افترا روبه فزونی است، اگر فساد اداری و مالی روبه رشد بوده و دزدی های چند هزار میلیاردی را شاهدیم، ایرادکار کجاست؟

احمدی لاشکی با بیان اینکه تمامی این مسائل به دلیل عدم توجه به آموزش و پرورش و به قشر معلم است، افزود: وقتی امروز شاهدیم کلاس های درس ما بیش از 40 نفر بوده و وقتی مدیر، معاون و مشاور را ملزم به تدریس می کنیم؛ وقتی معلم را به مثابه کارمند دیده و نه یک ناجی این شرایط به وجودمی آید، وقتی نسبت به بدهی 14 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش و شرایط معلمان بی تفاوتیم؛ یا اینکه توجهی به شرایط 65 درصد مدارس که تخریبی بوده و نیاز به مقاوم سازی دارد نمی شود، وضع همین است که خواهد بود.

سهم خاویار استان های شمالی از دریا کاهش داشته است

وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: حدود سال 75 سهم استان های شمالی از خاویار دردریای مازندران 300 تن و تنها سهم شهرستان نوشهر 45 تن بود، اما چرا سهم شمال کشور  3تن و سهم نوشهر تنها 150 کیلو گرم از خوایار شده است، متاسفانه با فروش املاک می خواهید پاداش پایان خدمت همکاران سال 95 را بپردازید، همچنین به جهاد نصر وام های کلان پرداختید تا در نوشهر با سرمایه گذاری درحوزه ماهی درقفس دریایی به تولید و اشتغال بپردازید، اما امروز کسی آنجا نیست.

احمدی در تذکری به وزیر ورزش، تصریح کرد: چرا پروژه چالوس همتای استادیوم ورزشی نوشهر پیشرفت ندارد.

سیاست های اشتباه پرسپولیس را از دو پنجره نقل و انتقال محروم کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری خطاب به رییس فدراسیون فوتبال، گفت: اشتباه مدیریتی باشگاه پرسپولیس در تمدید قرارداد متاسفانه این باشگاه را از دوپنجره نقل و انتقال محروم کرد،  اما با این وضع هم در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه های آسیا جنگ را پرسپولیس برد؛ لذا انتظار می رود که از این تیم حمایت شود. البته وزارت بهداشت هم باید به فضای بیمارستان نوشهر بیشتر توجه کرده و کمبود متخصصان را جبران کند.

احمدی لاشکی دولت سیسیتم قضایی کمیسیون آموزش روحانی