برگزیده ها
 تشدید مواد آلاینده در طبیعت عامل افزایش بیماران سرطانی شمال کشور

مازندمجلس: شریعت نژادگفت: افزایش بیماران سرطانی در شمال کشور حاصل تشدید مواد آلاینده در طبیعت است.

مازندمجلس: شمس الله شریعت نژاد درباره وضعیت مدیریت پسماند در شمال کشور،گفت: هزینه قابل قبولی در جهت مدیریت پسماند در شمال کشور انجام نشده است و این در حالی است که  بخش خصوصی نیز با توجه بروکراسی موجود انگیزه ای برای ورود به این عرصه را ندارد.

 نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه ما متناسب با اهمیت زیست محیطی شمال کشور ونقشی که در اقتصاد کشور دارد،سرمایه گذاری انجام ندادیم ادامه داد: باید بررسی شودکه سهم شمال کشور از منابع طبیعی،جنگلهای کشور و اکوتوریسم به چه میزانی است واین میزان با سهمی که از درآمد ملی دارد می بایست، مقایسه شود.

شریعت نژاد افزود:درطول سال‌های مختلف متاسفانه سهم درآمدی مناسبی برای  شرایط زیست محیطی شمال کشوردر نظر گرفته نشده است و این در  حالی است که ما نه تنها در راستایی حفظ کیفیت جنگل های شمال موفقیت آمیز عمل نکردیم بلکه موجبات آلودگی دریا را نیز فراهم کردیم.

 شیرابه آب‌های زیرزمینی شمال کشور را آلوده می‌کند

وی با بیان اینکه شیرابه آبهای زیز زمینی شمال کشور را آلوده می‌کند تصریح کرد: آب شرب مردم عمدتا در شمال کشور از چاه‌های آبی  در شرایطی تامین می شود که بر اثر ورود شیرابه آب آشامیدنی مردم نیز آلوده می شود.

 عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس یادآورشد:  افزایش هزینه های درمانی با ورود شیرابه به چاه های آب در شمال کشور  بدیهی است که تشدید می شود واین در  حالی  است که افزایش میزان  مبتلایان به سرطان و بیماری‌های جدید حاصل تشدید مواد آلاینده در طبیعت شمال کشور  است.

مجلس محیط زیست سرطان بیماری تنکابن محیط زیست