برگزیده ها
علی محمد شاعری از کاندیداتوری تا نمایندگی

اختصاصی مازندمجلس: مازندمجلس به منظور پایان دوسال اول مجلس به بررسی عملکرد نماینده های مجلس استان می پردازد.

اختصاصی مازندمجلس: علی محمد شاعری متولد سال 1338 و دارای مدرک تخصصی در رشته علوم کشاورزی از دانشگاه مازندران است. وی کار خود را از سال 1358 در جهاد سازندگی مازندران آغاز نمود و از همان ابتدای فرمان تشکیل جهاد سازندگی، وارد این نهاد شد.

از مسئولیت‌های وی می‌توان به استانداری گلستان، معاون وزیر کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی، قائم مقام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، شهردارمنطقه 22 تهران، رئیس محیط‌زیست شهرداری تهران و مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان اشاره کرد.

علی محمد شاعری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم از حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه با دیگر کاندیداها رقابت می‌کرد که موفق نشد به مجلس راه یابد.

وی در آذر ماه سال 94 برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه‌ی بهشهر، نکا و گلوگاه ثبت‌نام کردند.

در انتخابات مجلس دهم در این حوزه چهره‌های شاخص اصلاح طلبان و حامی دولت همچون دكتر ایوب برزگر‌نژاد، مهندس ولی‌الله حسنی خورشیدی و دكتر وحید رحمانی خلیلی و همچنین حجت‌الاسلام علی اصغر رحمانی خلیلی که دوره اول و دوره دوم و دوره ششم به عنوان نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه بوده، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند با این وجود عرصه را برای رقابت برای نمایندگان باقی مانده خیلی راحت شد.

شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در نهایت احمد میری را به عنوان گزینه نهایی این جریان سیاسی انتخاب نموده و میری تنها گزینه‌ی اصلاح طلب و رقیب اصولگرایان شد.

شاعری نیز با وجود اینکه سابقه استانداری در دولت نهم را در کارنامه دارد  و با جریان سیاسی اصولگرا شناخته شده بود ولی در این انتخابات در لیست اصولگرایان قرار نگرفت و در نهایت با احمدعلی مقیمی نامزد اصولگرایان و احمد میری نامزد اصلاح طلبان  وارد رقابت شده و با اختلاف 32762 رای نسبت به سید احمد میری قلعه‌سری توانست پیروز این رقابت و وارد بهارستان شود.

این نماینده پس از آغاز به کار در مجلس در خرداد ماه سال 95 با کسب 10 رای از مجموع آرا رئیس کمیسیون کشاورزی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی انتخاب شد.
مدیریت جهادی، اشتغال پایدار، تولید، توسعه صادرات، توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و گردشگری و رفع بیکاری از کلید واژه‌هایی بودند که شاعری در سخنرانی‌های قبل از انتخابات به وفور استفاده می‌کرد.

 مازندمجلس به منظور پایان دوسال اول مجلس به بررسی عملکرد نماینده های مجلس می پردازد.

علی محمد شاعری نیم فصل مجلس مازندران بهشهر