برگزیده ها
احمدی لاشکی: لایحه به بودجه ۹۸ نرسد، کارایی ندارد

مازندمجلس: نماینده مردم نوشهر و چالوس نرسیدن لایحه جامع نظام رتبه بندی معلمان به بودجه ۹۸ را موجب بی اثر شدن نظام رتبه بندی دانست.

مازندمجلس: احمدی لاشکی درباره علت اجرایی نشدن قانون رتبه بندی معلمان، توضیح داد: الزامی که مجلس در برنامه ششم توسعه ذیل ماده 63 برای اجرایی کردن نظام رتبه بندی آورده است، نقص دارد به این صورت که در برنامه ششم دقیقا مشخص نشده نظام جامع رتبه بندی معلمان باید از سال چندم برنامه آغاز و در چه سالی به پایان برسد و قانون‌گذار فقط قید کرده که  نظام رتبه بندی باید تا پایان برنامه ششم اجرایی شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین راه برای دولت باز گذاشته شده و دولت می‌تواند تا پایان برنامه هر زمان که تمایل دارد نظام رتبه بندی را اجرایی کند.

علت نامه 157 نماینده به رئیس جمهور چه بود؟

احمدی لاشکی با یادآوری نامه 154 نماینده مجلس به رئیس جمهور در خصوص ارائه سریع‌تر لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس، اظهار کرد: ماه گذشته تأکید نمایندگان بر این بود که لایحه نظام جامع رتبه بندی معلمان تا پیش از 15 آذرماه یعنی پیش از تصویب بودجه سال 98 به مجلس بیاید تا بار مالی در بودجه برای آن پیش بینی شود.

لایحه رتبه بندی به بودجه 98 نرسد، کارایی ندارد

عضو فراکسیون مستقلین مجلس با استناد به آخرین شنیده‌ها از وضعیت لایحه نظام رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: این طرح هنوز به صحن علنی هیأت دولت نرسیده است و در صورت ارجاع طرح به هیأت دولت و صرف زمان برای تصویب آن به نظر می‎رسد که این طرح به قانون بودجه سال 98 نرسد و عملا کارایی خود را از دست بدهد و به این دلیل که در سال پایانی هم فضای مجلس انتخاباتی می‎شود، عملا این لایحه به حاشیه خواهد رفت.

وی ادامه داد: اما در صورت تصویب طرح نظام رتبه بندی، حقوق، مزایا و جایگاه شغلی معلمان تغییر چشمگیری خواهد داشت به این شکل که چیزی شبیه رویه دانشگاهی اساتید برای معلمان پیاده سازی خواهد شد و همانطور که در دانشگاه فردی که در ابتدای تحصیل خود است با عنوان "مربی" فعالیت می‎کند اما پس از اندوختن تجربیات و تألیف کتب ارتقا می‌یابد و "استادیار" ، "دانشیار" و "استادتمام" می‌شود برای معلمان نیز فردی که به بالاترین درجه برسد "استادمعلم" خواهد شد.

آیین نامه اجرایی نحوه رتبه بندی معلمان را تعیین می‎کند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رتبه بندی معلمان را کمیته‌‎ای تحت نظر آموزش و پرورش تعیین می‎‌کند که اعضای آن بر اساس آیین نامه اجرایی قانون تعیین خواهد شد و احتمال اینکه برای رتبه بندی معلمان آزمون نیز برگزار شود هم وجود دارد.

کمیسیون آموزش احمدی لاشکی مجلس مازندران نوشهر و چالوس معلمان