برگزیده ها
علی ادیانی از کاندیداتوری تا نمایندگی

اختصاصی مازندمجلس: مازندمجلس در تحلیل های آتی با توجه به وعده های انتخاباتی و همچنین چالش های حوزه انتخابیه به بررسی عملکرد ادیانی خواهد پرداخت.

اختصاصی مازندمجلس: علی ادیانی راد متولد سال 1338در شهرستان سوادکوه است. وی دارای مدرک لیسانس در رشته فقه وحقوق اسلامی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس در رشته فقه وحقوق اسلامی از دانشگاه آزاداسلامی واحد بابل و دکترای حقوق عمومی از کشور هندوستان می باشد.

از مهمترین سوابق اجرایی و مدیریتی ادیانی می توان به مدیرکل حسابرسی و امور مجامع شرکت های تابعه وزارت نفت، رئیس هیأت حل اختلاف قراردادهای نفتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و عضو کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه صنعت نفت کشور اشاره کرد.

وی پیش از این در هشتمین دوره مجلس نیز نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ بود.

اسفند 94 در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادیانی موفق به کسب 47203رای شد که این تعداد آرا با توجه به قانون انتخابات و همچنین فاصله کم نسبت به رقیب دیگرش کمال علیپور، برای حضور در بهارستان کافی نبود و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در این دوره ادیانی توانست با کسب 51,222رای به مجلس راه پیدا کند.

ادیانی هم اکنون نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون ولایت می باشد.

پایگاه خبری مازندمجلس در تحلیل های آتی با توجه به وعده های انتخاباتی وی و همچنین چالش های حوزه انتخابیه به بررسی عملکرد این نماینده خواهد پرداخت.


ادیانی نیم فصل مازندران مجلس قائمشهر