برگزیده ها
علی نجفی خوشرودی از کاندیداتوری تا نمایندگی

اختصاصی مازندمجلس: مازندمجلس در تحلیل های بعدی بررسی می کند که نجفی تا اندازه توانسته به وعده های خویش جامه عمل بپوشاند.

اختصاصی مازندمجلس: علی نجفی خوشرودی سال 1349 در بابل متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس دیپلماسی و سازمانهای بین‌المللی از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امورخارجه و همچنین دارای مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه علوم انسانی بیشکک قرقیزستان می‌باشد.

وی ابتدا از حوزه ی انتخابیه تهران برای کاندیداتوری ثبت نام نمود و مورد تایید صلاحیت شورای نگهبان قرار گرفت ولی سپس به حوزه انتخابیه زادگاه خود بابل انتقالی گرفت و به جمع داوطلبان اضافه شد. نجفی در این انتخابات به همراه حسین نیاز آذری حسینعلی قاسم زاده به عنوان نامزد های نهایی لیست امید معرفی شده بودند.

نجفی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور مستقیم و با کسب 62708 رای به مجلس راه پیدا کرد. در ادامه برای انتخاب دومین کرسی حوزه انتخابیه بابل رقابت بین حسین نیاز آذری و یدالله طاهرنژاد به دور دوم کشیده شد.

از سوابق نجفی می توان به دبیر اول و مسئول بخش اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در سال های 1380 تا 1384و سفیر ایران در جمهوری قرقیزستان اشاره کرد.

مهم ترین وعده های انتخاباتی نجفی رشد روند توسعه و عمل به اهداف اقتصاد مقاومتی را شامل می شد.

وی هم اکنون عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می باشد.

مازندمجلس در تحلیل های بعدی بررسی می کند که نجفی تا اندازه توانسته به وعده های خویش جامه عمل بپوشاند.

نیم فصل علی نجفی مجلس مازندران بابل