برگزیده ها
دامادی: راه های جاده ای عمر مفید پایینی دارند

مازندمجلس: دامادی بیان داشت: تا وقتی که در بخش تخصیص اعتبارات راه ها با مشکل مواجه هستیم شاهد عمر مفید پایین مسیرهای جاده ای خواهیم بود.

مازندمجلس: محمد دامادی اشاره کرد: بعضاً دیده شده موازین ایمنی در جاده هایی که تازه ساخته شده اند رعایت نشده و یا جاده هایی که از قبل ساخته شده اند نیاز به ترمیم دارند که در موعد مناسب نسبت به ترمیم و بازسازی آن ها اقدام نمی شود.  

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه باید جلوی فرسایش جاده را پیش از ایجاد هزینه های بیشتر گرفت، تصریح کرد: متاسفانه مباحث اعتباری در بخش نگهداری راه ها نقش مهمی را ایفا می کند و ضعف در این بخش باعث می شود هر ساله افراد زیادی را در جاده ها از دست بدهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، به نقش عامل انسانی و نقص در سیستم ایمنی خودروها نیز اشاره ای کرد و افزود: اینکه خودروهای ما از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نیستند و یا رانندگان موازین قانونی را در جاده ها رعایت نمی کنند هم می تواند عامل تصادفات باشد، ولی عامل بسیار مهم و تعیین کننده ایمن نبودن راه ها و جاده هاست.

وی چرایی نبود زیرساخت های لازم در عرصه ترمیم و توسعه راه ها را سوالی دانست که وزارت راه و شهرسازی باید به آن پاسخ مناسب بدهد و در ادامه توضیح داد: اینکه چرا زیرساخت های لازم در تامین جاده های ایمن فراهم نشده باید از وزارت راه و شهرسازی در ادوار مختلف سوال کرد. باید از آنان پرسید در این سال ها برای ایمنی راه ها چه کرده اند؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وجود دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و عدم پرداخت به موقع حق و حقوق پیمانکارانی که در بخش راه سازی فعال هستند را از جمله عواملی دانست که در کیفیت پایین راه های ایجاد شده تاثیرگذارند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، در پایان دلخوش کردن به ارایه آمار در بحث تصادفات جاده ای را کار درست و منطقی ندانست و افزود: گاه برخی مسوولان به کاهش آمار تلفات جاده ای در هر سال اشاره می کنند، غافل از اینکه همین میزان کشته هم به دلیل تصادف در جاده هزینه های زیادی را معطوف جامعه می کند؛ چراکه برای هر فردی در جامعه از بدو تولد تا رسیدن به سن رشد هزینه های مختلف زیادی صرف می شود که به سادگی و تنها با بروز یه تصادف این هزینه ها بدون نتیجه مانده و از بین می رود.

دامادی راه کمیسیون عمران مجلس مازندران ساری