برگزیده ها
یوسف نژاد: دولت استقلال و پرسپولیس را واگذار نخواهد کرد

مازندمجلس: نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس معتقد است اراده‌ای در دولت و وزارت ورزش برای واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود ندارد.

مازندمجلس: علی اصغر یوسف نژاد درباره نامه وزیر ورزش به وزارت اقتصاد مبنی بر واگذاری استقلال و پرسپولیس، گفت: استقلال و پرسپولیس با مصوبه دولت در زمره گروه‌های فرهنگی قرار گرفته که امکان واگذاری آنها بسیار سخت و مشکل است و گاه حتی نباید واگذار شوند.

دولت به یک باره دولت پشیمان شد!

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: تمام مراحل واگذاری استقلال و پرسپولیس قبلا انجام شده بود؛ قیمت‌گذاری هم شد و مراحل آن از نظر واگذاری در سیستم اداری طی شده بود و حتی مزایده هم گذاشتند ولی به یک باره دولت پشیمان شد و برای اینکه این کار انجام نشود، طبقه‌بندی این دو شرکت را تغییر داد.

عضو هیأت رییسه مجلس با بیان اینکه البته طبقه‌بندی شرکت‌های قابل واگذاری از اختیارات دولت است و به سه گروه تقسیم می‌شود، ادامه داد: دولت با مصوبه‌ای استقلال و پرسپولیس را ذیل گروه یک قرار دارد که شامل شرکت‌های فرهنگی می‌شود یا آنها که وظایف حاکمیتی دارند و نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

اسامی هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس در اداره ثبت شرکت‌ها نیست

وی درباره روند کار برای واگذاری استقلال و پرسپولیس توضیح داد: وزارت ورزش در وهله نخست باید این دو باشگاه را از گروه یک خارج کرده و در لیست شرکت‌‎های قابل واگذاری بگذارد؛ اگرچه مجلس هر ساله در قانون بودجه، شرکت‌های قابل واگذاری اعم از استقلال و پرسپولیس را اعلام می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین مثبت بودن بیلان سه سال آخر شرکت، شفافیت مسائل اقتصادی، انضباط مالی و هیئت مدیره منسجم را از فاکتورهای واگذاری مجموعه‌ها اعلام و عنوان کرد: اعضای ثبت شده هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس در اداره ثبت شرکت‌ها مربوط به سال 92 است؛ یعنی افرادی که در حال حاضر در این مجموعه‌ها هستند، اسمشان در اداره ثبت نیست!

دولت در واگذاری استقلال و پرسپولیس حتی یک گام به پیش هم نیست

یوسف‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه اگر وزیر ورزش مایل به واگذاری استقلال و پرسپولیس بود باید مراحل کار را از شورای عالی واگذاری پیگیری می‌کرد، گفت: به نظر من، وزیر، وزارت ورزش و دولت برای واگذاری استقلال و پرسپولیس آمادگی ندارند؛ نگارش این نامه هم صوری بوده زیرا سالهای سال است که چنین بحثی مطرح می‌شود.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه رویه دولت در این موضوع حتی یک گام به پیش هم نیست، افزود: این دولت واگذاری استقلال و پرسپولیس را انجام نمی‌دهد؛ به دلیل منافعی که از نظر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارند و آن را به عنوان یک سرمایه اجتماعی تلقی می‌کنند.

یوسف نژاد استقلال پرسپولیس دولت