برگزیده ها
نوبخت: دولت خسارات سیل زدگان غرب مازندران را پرداخت می‌کند

مازندمجلس: معاون رئیس‌‌جمهور گفت: دولت تلاش دارد از طریق تسهیلات و کمک بلاعوض بخشی از خسارات وارده به مردم غرب‌ مازندران را جبران کند.

مازندمجلس: محمدباقر نوبخت صبح امروز در بدو ورود به مازندران در جمع خبرنگاران در فرودگاه رامسر با اشاره به اینکه در جلسه شب گذشته هیئت دولت موضوع خسارات بالای سیلاب در غرب مازندران مورد تأثر و تألم اعضا قرار گرفته است اظهار داشت: هیئت دولت نیز مراتب تسلیت خود را به خانواده‌‌های جان‌باختگان سیل اخیر در استان‌های شمالی کشور اعلام کرده است.

وی افزود: سیلاب دو روز اخیر در مازندران و گیلان بیشتر به مردم و اموال شخصی آنان خسارت وارد کرده است و تیمی برای ارزیابی موضوع و دلایل تخریب پل‌ها، سردهنه‌ها و رودخانه‌های سیل‌خیز غرب مازندران در این سفر به منطقه اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت قصد دارد از طریق پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض بخشی از خسارات مردم منطقه را جبران کند تصریح کرد: امروز قصد داریم به‌همراه مسئولان استان مازندران تمامی مناطق سیل‌زده غرب استان را بازدید کنیم تا گزارش میزان خسارات به رئیس‌ جمهور اعلام شود.

نوبخت گفت: قرار است در جلسه این هفته هیئت دولت در روز چهارشنبه گزارش سفر بنده به مناطق سیل‌زده غرب مازندران و استان گیلان اعلام و تصمیمات لازم برای کمک‌های دولتی در آن جلسه اتخاذ شود.

وی بیان کرد: تیم ارزیاب وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها نیز موظف شدند دلایل خسارات بالای سیلاب ناشی از طرح‌های آب‌خیزداری را در غرب مازندران اعلام کنند تا در دفعات آینده طرح‌های آب‌خیزداری با اصول فنی اجرا شود تا شاهد خسارات جبران‌ناپذیر در حوزه طبیعی نباشیم.

وقوع سیلاب بی‌سابقه در غرب مازندران بالغ بر 700 میلیارد تومان به تأسیسات شهری و منازل مسکونی شهری و روستایی شهرستان‌های غرب مازندران خسارت وارد کرد.

نوبخت سیل مازندران رامسر