برگزیده ها
نیکزاد: ۸۰ درصد دانش آموزان رشته های مهارتی روانه بازار کار می شوند

مازندمجلس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: سیاستهای کشور دیده شدن رشته‌های مهارتی و عملی است.

مازندمجلس: عسکری‌ نیکزاد عصر یکشنبه در همایش پیوند کارگاه و خانواده، با اشاره به اهمیت ارتباط والدین با آموزش و پرورش، گفت: تجربه والدین و علم مدرسه وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند آموزش و پرورش را موفق کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از دانش‌آموزانی که رشته‌های مهارتی را انتخاب می‌کنند وارد بازار کار می‌شوند، افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا دانش‌آموزان به سوی رشته‌های مهارتی رو می‌آورند و رویکرد کشور ما هم می‌تواند به سمت رشته‌های مهارتی باشد.

نیکزاد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دیر محصول می‌دهد، تصریح کرد: اگر خانواده‌ها با استعداد و علایق بچه‌ها هماهنگ و با سیاستهای کلان جامعه همسو باشد، آموزش و پروش آن کشور موفق خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر اهمیت اعتمادسازی تأکید کرد و گفت: رسالت آموزش و پرورش، آموزش همراه با تربیت است که متأسفانه خانواده‌ها به این نهاد مقدس اعتماد نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه علاقه کافی نیست و باید استعدادها را هم در نظر گرفت، بیان کرد: سیاستهای کشور دیده شدن رشته‌های مهارتی و عملی است، باید واقع بین باشیم علاوه بر علاقه و استعداد باید با سیاستهای کل کشور هم هماهنگ باشیم.

آموزش و پرورش دانشگاه مدرسه مازندران رشته های مهارتی